AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.317

xenon styrenhet

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Hej.
Har lite problem med ett xenon lyse.. har pratat med bmw på telefon och dom tror det är styrenheten till xenon. Min fråga är då , är styrenheten samma sak som omvandlaren ??
Den ena lampan vill bara funka libland...

Mvh Tacksam för svar
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det heter egentligen styrenhet, men man skulle även kunna kalla den omvandlare, eftersom den omvandlar 12V till ca 25000V.

BMW CS #5206
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Ok så då är styrdon samma sak de också ?
Rätta mej om jag har fel nu , det som behövs för och ha xenon är alltså : xneon lampa , styrenhet och kablage ?? Jag trodde att de var nån databox och moduler o grejer ocskå...

På bmw sa dom till mej att om "styrenheten" var trasig som dom trodde var på min så kostade den 5000 kr..
Har nämligen hittat en beg omvandlare för en billig penning därav min fråga så jag inte köper fel grej.

nu har jag kanske rört till det lite men är trött såhär dags :D

Tack för svaret !!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns begagnade till salu här på PowerBörsen Länk. Är dock inte hundra på att dom passar på din bil. På min 02:a så ser dom ut som på bilden.

Ett enkelt sätt att säkerställa att det verkligen är fel på styrdonen är att man helt enkelt skiftar sida på dom. Om dit problem då flyttar till andra sidan så är problemet i styrdonet och vice versa.

___
//Ulf
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Programmer - Har kollat på dessa också , men tyvärr är det fel styrdon.
Har hittat en på en skrot i malmö för 2000:- som passar.
Men kanske ska göra som du sa o pröva byta sida på omvandlarna så man inte köper en i onödan för de kostar ju ändå lite pengar...
Lämnade in bilen förrra veckan för lampbyte och hoppades på att de skulle hoppa i gång , men INTE ! Min vanliga he****s otur.. :(

Mvh Richard
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Funkade det inte med lampbyte lär det ju vara styrdonet som är kasst.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stente: visst så lär det vara styrdonen men inte till 100%. Genom att skifta plats så kan man ju utesluta att problemet ligger i matningen till styrdonet.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.