AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
604

BMWs försäljningssiffror Augusti.

3-serien 380 mot 311 i juli
5-serien 283 mot 263 i juli
1-serien 91 mot 53 i juli
X3 går fortsatt dåligt 38 mot 47 i juli, ett tapp på 42% jan-aug!

No More Limits!
Kul att se.

Tappet gällande X3:an tror jag beror främst på priset. En sjysst utrustad X3 knatar lätt upp i över 400.000 sek. Då är man inne på X5-priser.
Anledningen till att X3 tappar kan nog vara det rådande bensinpriset plus osäkerhet kring den framtida beskattningen av tunga och törstiga bilar samt dieselbilarna.

Annars ser det ju ganska bra ut. Äntligen börjar kanske 1-serien lossna, med nära fördubblad försäljning juli-aug! Och 3-serien lär väl öka farten ytterligare i höst, när nya touringen börjar levereras.

//Chrille
Bra att X-modellerna tappar mark till förmån för mindre och vettigare bilar.

Men det vågar jag inte skriva för då kommer det väl en yxa flygande snart ;-)
Det finns en del folk därute som inte gillar X3:s formgivning... *Duckar* ;)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
För att inte säga: Det finns en del folk därute som inte gillar Banglebilar i största allmänhet. Ska jag ducka nu?
W2k.

Tror inte du behöver ducka? Bangle-fansen är väl inte i majoritet ännu?
Jag tror faktiskt att Bangle-fansen har en överväldigande majoritet sedan länge... Annars hade knappast BMW rönt sina framgångar de senaste åren... Att 7-serien sålt som smör (i sin klass och i förhållande till föregångaren E38) sedan introduktionen tyder på att även des designen är uppskattad.

Man kan nästan tro att "alla" hatar Bangle när man läser på olika forum, som detta t ex. Men i praktiken kan det inte vara så, då skulle inte BMW sälja så många bilar, och öka försäljningen från år till år. Som sagt... De som skriker mest, hörs mest, dvs "Bangle-hatarna"...

//Chrille "Bangle-fan"
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja...Vad gäller 7-serien så har nog all massiv kritik mot "vansinnig Bangle-design" gjort susen,se bara vad som hänt nu med "face-liften" som gjordes nyligt på just den :)

Iofs så vet jag inte hur mycket mer 7-serien säljer nu mot före denna "lift",men personligen tycker jag att den blev bra mycket snyggare efter det.
Dinosauriestilen blev till sist en graciös stil som nog många tycker blev bättre.

Mvh Janne.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det hade väl i och för sig vrit intressantare att jämföra Augusti 05 med augusti 04, men jag tycker att det mest slående är att 1-serien säljer dåligt.

X3 tycker jag är en alldeles utmärkt bil men eftersom hela Suv-marknaden rasar är det inte så konstigt att den följer med. Men den borde vara intressantare än X5 tycker jag - minst lika bra och man slipper åka omkring och se nyrik ut. (Men det kanske är därför man köper en suv?)

Don't dream it, drive it
Det är augusti 04 jag jämfört med. felskrivning av mig.

X3 är inte snygg nånstans, försöker verkligen hitta nånting vackert på den men det går inte...

It´s a fast world...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.