|
|
|
|---|---|
|
Vilken olja använder ni i era 325:or? Och är det någon som har monterat trimchip ? Funkar det bra eller? | |
|
jag använder Castrol GTX Magnatec 5W-40 gå in på www.castrol.com och kolla vad dom rekomenderar till din bil... |
|
|
Mobil 1 5W-50 i de flesta, Castrol TWS 10W-60 i Alpinan och Biltema helsyntet 5W-40 i en samt som sköljolja i nyköpta bilar. Trimchip till bilar med sugmotor ställer jag mig tveksam till, vissa chip ger inget alls, några ger 1-5hk, men är det värt pengarna? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Som sagt, chip 1-5 hk Sen har vi 2 bitar till karaktären, får du effekten längre ner i registret så känns det som mer än 5 hk's ökning. Placebo, den kommer gå som en jävel, för du VET att den är trimmad :) Samma sak, bilen går lite bättre då man tvättat den ;) |
|
| tryggve: har du något belägg för ditt påstående, att chip inte ger något? eller är det bara vad du tror? | |
|
Kör på Elf Competition STi 10-40, har chip men känner ingen skillnad från den ja körde tidigare som var o chippad MvH Björn |
|
|
Jag skulle vilja vända på det och undrar om chiptillverkarna kan presentera bevis för att det ger något på en sugmotor! /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
castrol slx men det är ju i 328 tror inte det har nån betydelse nej. / KEN Länk |
|
svintoleffe |
Tryggve Om du inet tror på ciptrimmning så kolla det, autpower har själv provat. Länk Länk Bimmern MVH Leffe |
| Visst ger väl sugmotor-chip lite... men speciellt BMWs motorer är ju redan så förbannat väl justerade. Så där finns inte så mycket att hämta. Bättre är det på t.ex. Volvos radfemma på 140hk, som är elektriskt nerstrypt från 170hk. Där får du ju 30hk till din sugmotor med chip. Många tror att samma vinst finns till alla sugmotorer... men så bra är det inte :) | |
|
Läs på lite om fyllnadsgrad som kommer sug motor problemet att uppenbara sig :) (varför chip inte ger så mkt) Bilarna är som sagt redan så bra justerad p.g.a miljö etc. Själv ska jag byta motor (m50B25) och sedan tvinga in luften.. a.k.a överladdning.. |
|
| Så m50B25 behöver respirator? Synd... :p | |
|
Tack för alla tipps jag handlar olja i morgon ,Chippsen kanske jag ska fortsätta att käka i stället. |
|
| Ang olja så håller jag Valvolines produkter högt, deras MaxLife i en bil från -89 skulle jag välja | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.