AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.129

Är man idiot så är man - sålde 528:an!

za
110
zandman
528i(M) -98
jag gjorde det, tro det eller ej!
sålde min ögonsten (BMW528 -98, se nedan) och köpte en AUDI A6 2,4Quattro -99 med skinn tiptronic mm, trodde i mitt stilla sinne att den skulle motsvara BMW:n, men INTE då!!
Saknar bilen (BMW:n) SÅ otroligt mycket, OK Audin åker man bra i, MEN var är motor? vet att man inte ska jämföra så men det är svårt att låta bli!
Varför köpte jag då en AUDI??
Jo, jag var "för" rädd om BMW:n och behövde nått mer praktiskt; typ bruksbil med drag mm som jag kunde lasta i utan att ha dåligt samvete!

Men, men det lär inte dröja länge förren jag är tillbaka med en "ny" BMW

SÅ SE DET HÄR SOM EN VARNING ;) ni som går i säljar tankar!!!
Finns ingen bil som kan ersätta en BMW, tro mig, jag VET!!!
Btw, Bilen går nu i söderhamn med en ny LYCKLIG ägare!

Ha det// Kent (får väl hänga på "nordicaudi" forumet nu ett tag, men som sagt, I'll be back)

Min BMW: Länk
Rösta gärna ;)

//Mvh Kent
Ja lider me dig broder.
Bimmern såg ju jävligt fräsch ut, att du kunde sälja henne....

///Schumi
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Urrk, jag känner igen det där. Har också haft en Audi A6 (2,7 TQ). Hej vad den gick, bra landsvägslok. Men vägkänslan och körglädjen lyste med sin frånvaro ... BMW:s 5-serie är bra mycket trevligare än Audi A6. (E39 i jämförelse med gamla A6:an alltså.)
Ha
110
Habul
530dA -99
Jag köpte nyligen en audi 100 -91 gammla karossen och ska sälja min 530 dA -99. När jag köpte Audin och åkte med den från Trollhättan till Gbg kände jag mig dålig och ville nästan gråta. Saknar vriden fotfaranbe. Bmw står parkerat, garage försäkrad och väntar på lyckliga köparen. Varför bytte jag?
Jag kör för mycket helt enkelt, bilen slits och värdeminskas och det är normalt för många men jag klara inte det ekonomisk på sikt. tex. Försäkring 13000 kr, skatt 6930 kr, bensin 2500 kr /månd. för mindre än et år har jag kört 3000 mil (värdemiskning). Bytte luftmassmätare ca 5000 kr, bytte broms skivor (själv) ca 2000 kr, service (själv gjord) 3000 kr. Allt på ett år. Det är bara luiftmassmätare som är extra bilen är i själva verket av bra kvalitet. Jag har annonserat den för 145000 och ingen ringde på 4 dagar. Så förmodligen blir den svår såld.
Nu till Audi...
Köpte Audin och bilen misstände lite gran. Då tänkte jag , jag köper allt i tänd- vägen på biltema orkar inte felsöka. Köpte en rotor, fördelarlocket, tändstift och kablar för 500 kr och löste problemet. (jämför detta med luftmassmätare för 5000 kr) Audin har AC, el fönster och farthållare och allt för 18000 kr, försäkring 3500 kr, skatt 1870.. visst den drar 0,3 l/mil mer än bmw men det är OK. Meka själv är barnlek på de bilar. Skulle jag våga mig åka med den till Bosnien? Visst utan problem. Bara att byta däck först, 600 kr st (hos bmw 1200 kr st) :)

Säkerhet i andra hand
Zandman: Har den bilen gått i Gävle, är det den jag tänker på så måste jag säga att du har gjort en dum affär :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Habul: "bensin 2500 kr /månd"

Jag hoppas du inte tankade bensin i din 530d ;)

___
//Ulf
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Audi's 2,4 är det inte mycket bevänt med, deras 1,8t är mycket piggare och bottenstarkare. Framförallt från 02 och framåt då den fick 163hk.

3,0 samt 3,2 är däremot väldigt trevliga motorer (så länge man slipper motronic växellådan).
Ha
110
Habul
530dA -99
Programmer fel stavat :P
diesel 2500 kr /månad är rätt

Säkerhet i andra hand
za
110
zandman
528i(M) -98
"Mathias_ws"
Sparka inte på en som redan ligger!!!!!! ;[ snyft
ja, bilen har gått i gävle så du har nog sett den

MvH Zandman

Rösta gärna ;)

//Mvh Kent
mi
13
mirswe
528i Touring -99
Jag känner verkligen m dig.
Jag har själv ägt en A6 2.4Q tip -00 fullutsustad. När jag bytte upp till 528:an blev det som ett lyft till det bättre på det mesta :-)
Jag gillade inte motorn, växellådan, chassiet, samt känsliga o trånga inneutrymmen och känslan av farfars fina bil liksom.
Bmw :n saknar mycket av utrustningen men fan va mer bil man har, jag får inte dåligt samvete av att lägga lite peng på bmw:n som med A6...
Men men du ledsnar säkert stort på A6 och byter upp dig till en bmw igen!

za
110
zandman
528i(M) -98
"mirswe"
Ska vi byta du & jag då, eller? *_* hehe
Har precis varit ute i garaget några timmar, putsat, gnissat och riktigt vårdat bilen, så den är inte ful precis, snudd på toppskick (har redan kört en 3-stegs rekond på den, polish , wax, lackförsegling)
Försöker verkligen "gilla" bilen, jag menar man sitter riktigt bra i den, och stereon låter otroligt bra. Men sen kör man ut den ur garaget och då är man ju där igen, God damn!!
Ska byta ruta fram (stenskott) och få den i toppskick, sen åker den nog ut på försäljning lr byte, UNDRAR vad man ska köpa då? hehe

Cu // Zandman

Rösta gärna ;)

//Mvh Kent
mi
13
mirswe
528i Touring -99
kul lol....inte en audi då
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.