|
|
|
|---|---|
|
Tar det från början. Hastighetsmätaren började hoppa. Märkte ingen större skillnad. Den verkade möjligen slå i botten lite oftare när man gasade mer. Successivt under ca 100 mil har den dött mer och mer för att inte fungera alls de senaste 80 milen. Stått i botten hela tiden. Okej, skruvade loss SI-kretskortet igår. Hade bra laddning (inexakt mätare så jag kan inte avläsa exakt). Monterade tillbaka kortet och nu dog även varvräknaren! Jippie tänkte jag. Idag har jag köpt ett nytt kort. Monterar dit det. Nu funkar varvräknaren igen! Och Ekonomimätaren som pyser upp till max direkt. Hastighetsmätaren är fortfarande stendöd. Laddningen på batterierna på det nya kortet är precis den samma som på det gamla. (Inexakt mätare som sagt) 1. Det är en "dragknapp" på baksidan av kortet. Hur skall den stå? Är det viktigt? 3. Kan det var nåt glapp i nån kontakt på baksidan av instrumenthuset? I den vita, gula lr blå kontakten. Vad styr vad? 2. Kan det vara fel på hastighetgivaren? Den sitter i klumpen bak väl? i bakkant? Kretskortet är ju nu nytt så jag undrar om det verkligen kan vara fel på det? Har någon nån teori? Jag börjar bli riktigt less på detta nu. Inte första gången det strular för mig vad gäller detta. Tacksam för hjälp | |
|
Fy sjuttsingen! Det var bara fruktansvärt dålig kontakt vid kontakten bak vid klumpen. Att jag inte kollade det FÖRE jag köpte nytt kretskort för 1135kr. Men det går väl att lämna tillbaka kortet förstås. Ett framtida tips till er som har havererad hastighetsmätare är alltså att hissa upp bilen o kolla om det är bra kontakt i kopplingarna FÖRE ni kollar kretskoret. Ah äkta lycka är när man löser saker helt själv! :) |
|
| hehe:) mjoo, kolla vid diffen först:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.