|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ja som rubriken lyder. Hur stor är tanken i en 520 från -89. Nu kanske ni tänker "ja det är väll bara att gå ut och kolla vad det står på tankmätaren eller fylla full tank". Men det som står på tankmätaren är 80 Liter, (som låter väldigt mycket tycker jag). och jag har inte hafft nog med pengar för att fylla fullt. Jag frågar det här efter som att jag anar att personen som hadde bilen innan har bytt instrument. grundat på 80 Liters tank och indikationer för en automat bil finns på instrumentet dvs . E S D R 1 - 2 -3.( har jag för mig att det var ) finns där men dom är inte belysta. Kan samtidigt ta och fråga om jag kan sätta in ett instrument med "check kontol" och digitala mätare dvs tripp / total hoppas det jag skrev inte blir för rörigt :P Med Vänliga Hälsningar | |
|
E34 har 80 liter utom M5 som har 90 liter |
|
| och alpina 110l | |
|
Fast det står 81 liter i mitt regbevis, men det är nog fel skulle jag tro...Står 80 i boken både på 520 och 525. Nån som vet var den sista litern kommer ifrån ?? Eller var det bes.gubbarna som var berusade när bilen reggades... MvH Thomas |
|
| Den sista litern i påfyllnadsröret:) | |
|
Aha det är så pass mycket sås som går i ändå, och det betyder att det är mindre roligt för plånboken att tanka fullt då :P.. Jag vart rätt chokad när jag såg 80L på mätaren, då jag är van att kör min mors bilar, dvs VW Polo ca 40 - 50 L och VW golf som har 60L tank om jag inte mins fel =) |
|
| Man måste ju inte tanka fullt ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.