AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.530

Nytt M10 projekt...

Sida 2 av 3
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Nu finns det 4 nya bilder till.... Ska försöka få en liten film på detta inom snar framtid..

Min sida Länk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Kul att det funkade, synd på kopplingen, blir det orginal lr värre grejjer???? vad kör du med för sprut, eftersom du har mappat?

Han som ingen Turbo har...får åka utan BAR

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Förstärkt Sachs koppling men ej sinter.... Vi mappade bränslet bara.. Ställde in grundtrycket och mappade med bredbandslambda så långt spridarna pallade. Så nu går den nästan optimalt med detta laddtryck.. Har ej tilläggsprut...

Min sida Länk
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

För att förtydliga det hela så spändes lmm några snäpp, malpassimaffian fick sin beskärda del också! ;)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tackar =) .. Igår tappade jag laddtrycket och jag fattade inte först vad det berodde på men sedan såg jag att alla bultar till turbon hade lossnat från grenröret..Ooops!! Fixade det i morse, men det verkar läcka en massa nu istället... Orka fixa.. blääää.... Skulle ha varit ledig idag och byggt klart avgassystemet och bytt koppling men fick åka till avesta å jobba sitället....

Min sida Länk
ra
976
rawsezx

Hehe. Inte bra!

Om kopplingen inte slirar allt för jäkla mycket så kan vi ju kolla hur många hästar du har på hjulen med min G-tech.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ja gärna =) ... 1:an och 2:an går det juh att dra på fullt. Hur många km/h måste man köra då?

Min sida Länk
ra
976
rawsezx

Nejdå det räcker med ettan och tvåan, du får ungefärliga värden. men först måste bilen vägas. det vi göra uppe vid Odal, dom har våg och jag har varit där många gånger och vägt förut.
Li
60
Libell
323i M Touring -96
Ser mysigt ut!! Men måste man inte kompsänka BMW-motorer när man tvingar dem att andas mer än vad dom ska? (Turbo alltså :) )

Om jag köper en 320 E30... vad behöver jag för att turbokonvertera? Turbo, grenrör, IC, fetare spridare, tryckrör osv... ?
Li
60
Libell
323i M Touring -96
Förresten... är ni polare eller? Ni delar ju uppenbarligen garage, vilket verkar jävligt ball :)
ra
976
rawsezx

Vi är 9 stycken grabbar som delar på ett garage mitt inne i Sala, ca 250 + 180 kvm. Alla med varierande motorintresse, just på senare tid så har garaget invaderas av cross cyklar, nästan en 5-6 stycken lätt räknat ;)

Det är alltid roligare att skruva i ett gemensamt garage, man behöver bara inhandla en niondel av de verktyg som man behöver och det finns alltid hjälp tillhands! :)

Beträffande kompsänkning så är det absolut att föredra men att ladda upp till ett halvt kilo fungerar med orginal komp om man får allt att lira ok.

Själv så laddade jag 0,7 kg i min 325 E36:a M50 motorn alltså, den har 10,5 i komp. Jag körde minst 500 hårda mil innan jag plockade av grejerna för besiktningen. Tyvärr så råkade jag kvadda bilen strax efter besiktningen så jag sålde turbogrejerna vidare till en kille uppåt nånstans.

Beträffande din 320 så kan du få ihop ett fullt fungerande kit som danragn för ca 5-8k beroende på hur mycket arbete du lägger ned, och vilka priser du får på grejerna.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo om du laddar över 0,7 bör du kompsänka. Jo allt finns på hemsidan vad du behöver...

Japp vi delar garage =) ...

Min sida Länk
Li
60
Libell
323i M Touring -96
Hur räknar man om bar till kilos tryck? Jobbigt när man ser vissa ange laddtrycket i bar och vissa i kilo, utan att man själv vet skillnaden. Annars tack för infon! Får ragga upp ett gemensamt garage i närheten, och börja jobba ihop pengar till ett litet projekt.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
De gör du rätt i... Bar & kilo typ samma lika....

Min sida Länk
svintoleffe
Ruskigt roligt, at du har fått bra snurr på kärran nu, själv har jag ej hunnit med o ordna värken kort eller något på bilen=(((.

Är hemmea o är sjukskriven.=(((

Länk Bimmern
MVH Leffe
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
svintoleffe: Jo det gick ganska så fort... Ska försöka byta kopplingen i helgen eller någon kväll så man kan mosa på mer ladd och se vad den tål original.. Om man svarvar ner kolvarna 2,5mm så kan du ladda 1,4bar med originalpackning har jag hört av en säker källa. Krya på dig....

Min sida Länk
svintoleffe
Det lät ju sjyst o ladda en 1,4 bar, med orginalpakning=)))

Jag har själv försökt o hitta ett skunmt fel på 325, så jag vetterligen ej blir klok på=(( strax, då blir det stor släggan =(((.

Världens kummaste fel, sitter trimkam på den, men så fort man kommer upp, till 3000 varv, o man lixsom vet, att nu kommer den där snabbaeffektökningen, då blir det, som om dne palanar ut, o drar sakta istället=(((.

Men lycka till som sagt med bygget.

O tack för att du skrev krya på dig, har en vecka till som jag är sjukskriven.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Franke
På min 318 satt det en luftslid som flög loss ett par gånger när jag ladda över 1 bar. Andra gången den lossnade spikade jag sönder toppackningen.
Hade problem med skenande laddtryck så då laddade jag 1.7bar utan spikningar =)
Men för att ladda så mycket var jag tvungen att tanka 98 oktan och etanol.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Franke: Vart sitter luftslid:en? Ja, det är väl bara å riva isär motorn å kompsänka lite då =) ... Ja 98 & etanol är nog att föredra när man ska ladda så mycket.. HADE

Min sida Länk
Franke
Mailar dej en bild på den. Sitter ihop med insugningsröret, tror den sköter tomgången.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.