AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.531

Nytt M10 projekt...

Sida 1 av 3
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Bilderna verkar inte fungera, fixar detta ikväll...

Länk

/Daniel
svintoleffe
Faskien, låter som att jag får skynnda på, så jag hinner före dig=))), Har baar turbo, o extra spridare kvar=))

Länk Bimmern
MVH Leffe
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Det blev en VW Sharan IC istället.. 15x10x80cm passar perfekt =) .. Jag saknar turbon så du hinner nog före mig ändå =P .. Ska ta några tidiga morgonar så är det snart klart... kl 7-9 är jag i garaget innan jag drar till jobbet *gäsp*..

/Daniel
svintoleffe
Jag saknar ochså en turbo=(((, du du hinner nog före mig ialal fall.
Men jag hoppas bygget blir lika fint som förra bygget.

Länk Bimmern
MVH Leffe
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Hejhopp!

Såg ditt bygge igår när jag var förbi garaget!
Glöm inte att svetsa dit en plugg för bredbandslambdan!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Rawsezx: Ska fixa det =) Vad är det för dimension? ... Pluggade uttaget för extern wastegate och skruvade fast grenröret i morse... Nu fattas bara turbon sen är det bara att dra tryckrören å avgas så är det klart...

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Svintoleffe: Du har inga bilder du kan maila över till danragn@hotmail.com
Blir långt från lika fint som det förra.. Detta blir super budget, iofs blir det nog tillsnyggat ändå, kan var kul å visa upp sen...

/Daniel
ra
976
rawsezx

Tog mig friheten att ta lite bilder på ditt bygge när jag var nere i garaget idag! ;) Hoppas att du inte tar illa upp Daniel!

Bild 1 Länk
Bild 2 Länk
Bild 3 Länk
Bild 4 Länk
ra
976
rawsezx

btw

Det ser trångt ut det där!
Om du letar efter turbo så har jag en exakt likadan som du har hållt på och måttat med som är hyffsat fräsh!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Inte alls, du får ta hur många kort du vill =) ...
Jag testar gärna din turbo om jag får, den som danne hade var lite väl skuren i lagren... mmm det är grymt trångt där nere...

Har gjort en liten hemsida som är sevärd... Länken nedan =)

Länk

/Daniel
ra
976
rawsezx

Hehe, den där turbon är inte dannes. Det är min som jag köpte av killen nere i Kalmar. Som han påstod skulle vara perfekt! Iaf så skickade han upp en precis likadan som var i bättre skick, den borde passa perfekt.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Aha... Hade för mig att det var din, men den låg i hans låda.... Det är iaf totalstopp i den =) .. Kan du komma förbi garaget med den senare om du har någon tid över ikväll eller så?? Ska ner nu på förmiddagen och fixa lite, är ledig idag jag....

/Daniel
ra
976
rawsezx

Den ligger i garaget nånstans bland allt skräp! ;/

OT: Vi måste städa upp nångång i garaget... ;)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo det ser för jävligt ut... Ska försöka leta efter den i morgon.. har köpt tryckrören idag iaf...

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Länk Har lagt till lite fler bilder nu....

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Va fint det blev i garaget nu =) ... Kanoners... Ska försöka få klart bilen tills i mitten av nästa vecka.... HADE

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Då var det uppstart ikväll... Antar att det kommer ryka en hel del eftersom turbon är jätteglapp... Har inte fått hem Laddtrycksmätaren ännu så jag tar nog det lugnt med provkörning idag... Bye bye

Min sida Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Men riskt att bli tjatig.. Nu har jag provstartat och turbon verkar snurra för det viner vid gaspådrag... Avgassystemet är ej klart ännu så jag har inte provkört bilen ännu. Den går nu lite ojämt för jag har en ojusterad btr ingen LMM inkopplad samt att jag tagit bort tomgångsmotorn...

HAR UPPDATERAT SIDAN MED LITE FÄRGBILDER --> 318 TURBO

Min sida Länk
svintoleffe
Det var ju snyggt gjort

Du har även ett mail nu ifrån mig.

Länk Bimmern
MVH Leffe
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tackar =) Synd att bilen i sig är rostig mm.. Provkörning i eftermiddag då...

Min sida Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ja vad säger man =) ... Då var det provåkt å mappat.... 0,35 bar slutade det på innan den började gå för snålt med originalspridarna... Tyvärr så kan jag bara meddela att kopplingen inte ville vara med längre så det blir lite extra jobb innan jag byter spridare och höjer laddtrycket, vi provade 0,4 som mest och då slirade det föööör mycket... =( ... Den går betydligt bättre nu iaf =) . Uppskattad effekt med detta tryck ca 150hk .. HADE

Min sida Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.