AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.804

M3 E46 -02 med SMG för 295000:-

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

ufo: bensinen i USA har lägre oktan så det kan ju vara så att motorstyrningen är annorlunda eller åtminstonde annorlunda programmerad. Detta gäller ju för övrigt fler märken/modeller som ofta har ett par hästar mindre i USA-version.

___
//Ulf
kuai:Läs innantill på sidan du själv länkar till är du snäll.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Wendtan: jag hittar inget i kuai's länk...

/ Mvh Joakim

Länk
E46 M3 har lite färre hästkrafter i USA (333 SAE hk) än i Europa (343 DIN hk) pga att katalysatorerna sitter sammanbyggda med grenrören och en annan programvara i motorstyrningen (andra avgaskrav i USA). Observera att det alltså är skillnad på SAE (USA) och DIN (Europa) hästkrafter! Så den verkliga skillnaden är bara ca 5 hk.

/RS2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

"Ultraljudsensorer avläser avståndet till ett hinder (för 3-serie Coupé, 3-serie Cabriolet och Z4 endast bakåt)"

Problemet var väl mer att kuai inte visste att M3 E46 enbart finns i Coupé och Cab...

___
//Ulf
Ufo: Då får du läsa igen :)
Eller läsa texten som Programmer så snällt plippte ut åt oss.

Jag trodde att alla visste att M3E46 bara görs i cab/coupe :)

Länk
Jamen, DET visste jag naturligtvis (högre upp i tråden svarade jag själv Kuai att M3an bara finns i cab o coupe)...jag syftade på Kuai's fråga om USA-hästkrafterna...
...som RS2 sedan svarade på.

/ Mvh Joakim

Länk
Ok, varför frågar du då mig o inte RS2 :)

Länk
Nu blev det lite snurrigt... :)
Jag trodde du bad Kuai att kolla"sin egen" länk, för att hitta svaret på EN av frågorna han ställde, nämligen varför USA-M3an har 333 hk...

/ Mvh Joakim

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.