|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ufo: bensinen i USA har lägre oktan så det kan ju vara så att motorstyrningen är annorlunda eller åtminstonde annorlunda programmerad. Detta gäller ju för övrigt fler märken/modeller som ofta har ett par hästar mindre i USA-version. ___ //Ulf |
|
|
kuai:Läs innantill på sidan du själv länkar till är du snäll. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: jag hittar inget i kuai's länk... / Mvh Joakim Länk |
|
|
E46 M3 har lite färre hästkrafter i USA (333 SAE hk) än i Europa (343 DIN hk) pga att katalysatorerna sitter sammanbyggda med grenrören och en annan programvara i motorstyrningen (andra avgaskrav i USA). Observera att det alltså är skillnad på SAE (USA) och DIN (Europa) hästkrafter! Så den verkliga skillnaden är bara ca 5 hk. /RS2 |
|
|
"Ultraljudsensorer avläser avståndet till ett hinder (för 3-serie Coupé, 3-serie Cabriolet och Z4 endast bakåt)" Problemet var väl mer att kuai inte visste att M3 E46 enbart finns i Coupé och Cab... ___ //Ulf |
|
|
Ufo: Då får du läsa igen :) Eller läsa texten som Programmer så snällt plippte ut åt oss. Jag trodde att alla visste att M3E46 bara görs i cab/coupe :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jamen, DET visste jag naturligtvis (högre upp i tråden svarade jag själv Kuai att M3an bara finns i cab o coupe)...jag syftade på Kuai's fråga om USA-hästkrafterna... ...som RS2 sedan svarade på. / Mvh Joakim Länk |
|
|
Ok, varför frågar du då mig o inte RS2 :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nu blev det lite snurrigt... :) Jag trodde du bad Kuai att kolla"sin egen" länk, för att hitta svaret på EN av frågorna han ställde, nämligen varför USA-M3an har 333 hk... / Mvh Joakim Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.