|
|
|
|---|---|
|
Har precis inhandlat en 735iA -89 och har lite frågor. Allt utom bensinförbrukningen och räckvidd fungerar i färddatorn. Bensinförbrukningen visar 0.0. Vad kan vara fel? Tänkte försöka nollställa hela datorn med hjälp av test 21. Vad exakt händer när man gör det? Är det något som kan gå snett? Har redan kollat på lite andra av testen. Men det verkar som om min dator inte riktigt reagerar på knapptryckningarna. Jag kan ställa om test 20 men när jag försöker köra test 2 och 3 så ramlar den bara tillbaka till klockan. Om datorn skulle vara "låst" så ska ju inte test 20 fungera att ändra eller? Någon som har någon idé? | |
| Har nu provat lite mer. Låste upp datorn med test 19. sen gick det att nollställa datorn med test 21. Nu verkar det som om räckviddstesten börjat röra på sig någesånär. Men Bensinförbrukningen är fortfarande 0 och jag kan inte köra test 2,3,6 eller 7. Någon som har något tips? | |
|
hallå...har tyvärr inget tips..men tänkte hänga på tråden, har en nyinköpt 735ial-88 där mätarställningen stannat på 30000 mil...känns detta igen?? samt hur ändrar man språk i färddatorn?? |
|
|
Hur man ändrar språk hittar du här Länk Mätarställningen kan du läsa om här Länk |
|
|
tack så mycket blomgren............ |
|
|
Tja kompisar.. fick nyligen reda på varför mätarställningen stanar.. finns ett litet batteri bakom panelen.. när det tar slut stannar mätaren.. tänker inte gå in på arbetet av att byta det.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.