|
|
|
|---|---|
|
Problemet med mina knarrande dörrlister löstes med att verkstaden bytte alla 4 dörrlister. Det löste "knarrningarna", men istället ökade vindbruset betydligt vid farter över 100km/h...Trist! Vet inte vad följden blir av det. Inte nog med det. Vid byte av dörrlisterna "lyckades" mekanikern perforera båda framdörrarnas inredning med ett antal hål!! Så nu ska bilen in igen för att byta båda dessa senare i september. Tycker der börjar bli tradigt med alla besök på verkstaden. Annars går bilen kanon! Har kört 1460 mil nu. En anna undran: Går det att köra bilen på Shells nya V-power bränsle, 99 oktan? Eller ska man hålla sig till 98 oktan? Mvh D | |
|
Samma här med knarrande lister. Just nu uppsmörjda men de vill byta dem på verkstaden. Tankar du 98 oktan? Jag kör min på 95. Känns onödigt i en relativt motorsvag 4:a att slå i 98. Eller har jag fel??? Mvh Jonas |
|
|
Förresten Sköll12!! Vad ligger din förbrukning på nu?? Min är efter ca 800 mil mellan 0.79-0,85 beroende på förare och om vi drar mycket med kärra eller ej. Lustigt nog så kör jag den mer ekonomiskt är min fru. Fast hastigheten ungefär är den samma. Mvh Jonas |
|
|
Mina dörrlister knarrar fortfarande, min verkstad bryr sig inte.... --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
BMW-Jonas: Min förbukning ligger ungefär på samma nivå som din, utan kärra... Jag kör också mer ekonomiskt än min fru. Jag tror damerna har en lite mer ryckig körstil..?? Eller så använder de inte farthållaren..??Jag ska prova med 99 oktan , Shells V-power och se om det blir någon skillnad. Har du förresten fått byta vipparmarna i motorn? CRY: Du ska självfallet få dina dörrlister bytta du också! Hänvisa till Carlsson bil i Örebro. Dom bytte på min, utan "knorr".. Mvh David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.