|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Varför köpa ny bil när man kan vänta 15 år och få den för 1/10 av nypriset? =) | |
|
Fantastiskt cool bil. Tyvärr tillåter inte privatekonomin en till, men annars hade den legat nära till hands. Måste ju ha BMW så jag kan åka på träffarna! Don't dream it, drive it |
|
Miper335 |
Helt sanslöst! Minns att jag åkte i chefens fabriksnya 535ia just -89 och vilken känsla! Att idag hitta sådana bilar för 20.000kr känns konstigt. Då är de bästa milen redan körda och dyra rep. väntar. Om man hittar en hyfsat fin bil för runt 40.000 känns den dyr då man vet att den säkert också lurar på fel. Tror dock inte att denna bilen blir billig.....hoppas att den går för 100.000 minst....( En hyfsad 635 kan ju kosta mer... ) Läste om en Golf Gti -83 som hade gått 16000 mil med en ägare som också var i så gått som nyskick......Betingade ett värde på ca 180.000 i Tyskland enligt tidningen!!?? |
|
Nja, 100.000:- är väl att ta i. E34 är ju trots allt en vanlig Svensson modell om man jämför med 635. Men visst är bilen värd en hyfsad peng. 45.000:- känns ju nästan som ett kap. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| Jag blir alltid misstänksam med så pass gamla vagnar som dyker upp med otroliga miltal. I detta fall så skulle bilen ha knallat ungefär 300 mil om året i 16 år, vilket är förståss möjligt rent teoretiskt. Host... ;) | |
|
När det rör sig om sådana låga miltal kan det ofta vara så att bilen stått i flera år utan att ha rullat någonting. Jag skulle vilja höra en trovärdig förklaring till varför bilen knappast har används innan jag slog till. Tex att den varit avställd en hel del eller att den ägt av en äldre gentleman som endast körde söndagar om vädret var fint. Jag tycker faktiskt denna bil är intressantare än den 518 som bara gått ca 30 mil, en sån bil törs man ju knappt använda. Racerbilen: Länk |
|
|
Intressant story bakom - dock ingen söndagsbil.. Länk |
|
|
Intressant story bakom - dock ingen söndagsbil.. Nu (förhoppningsvis) med rätt länk! Länk |
|
|
Miper: Menar du verkligen att en Golf GTI -83 som rullat 16.000 mil gick för 180'???? 1.600 mil så hade jag kanske trott på det. Har svårt att tänka mig en Golf i nyskick med 16.000 mil på mätaren. ___ //Ulf |
|
| I tyskland så anger man kilometer inte mil. Så det var nog inte 16000 "mil" på den golfen skulle jag tro... | |
| Jag anser att man bör ta sig en tankeställare på hur stor vikt milen egentligen har på en 16år gammal bil. Visst, det allmänna skicket påverkas av milen. Och det är lite speciellt att äga en så pass unik bil. Men att betala fantasipriser på en så pass gammal bil bara för mätaren säger en sak anser jag vara tokigt. Fina bilar kostar mer, den devisen gäller dock givetvis oavsett miltal. En annan devis är att ålder förstör mer än mil... | |
Miper335 |
Golfen såldes inte för 180.000 utan den antogs betinga det värdet i Tyskland. Reportaget var Svenskt och därmed Svensk ägare och Svenska mil. Här rullar det ju massor utav gamla bilar men knappast i Tyskland. Titta på vad en hyfsad E28 kostar i Tyskland... ( Oftast mer än E34 ) Tycker själv att priset är orimligt men bilen var Unik.....så vem vet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.