|
|
|
|---|---|
|
Har för mig att jag läst nånstans att det finns loudness i business cd-spelaren men jag kan ej hitta den funktionen... Har jag missuppfattat eller är jag dålig på att leta? | |
|
verkligen ingen som vet? Min bil: Länk |
|
| Jag har inte någon loudness i min business CD (nov -03). Finns ej något i den speciella manualen för ljudanläggningen heller om loudness. | |
|
som jag befarade då.... thanx anyway... :-) Min bil: Länk |
|
|
Jag har loudness på min Business. På kassettdäcket, dvs. där kassettbandet sk in samt där bas och diskant justeras finns en loudnessknapp. Har ni singel cd-spelaren vet jag inte hur ni gör. Opps... jag har ju en e39:a. BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Jo, jag har ju singel cd spelaren och där finns ingen loudness knapp... |
|
| Loudness betyder bara att bas och diskant ökas, så med en Business CD får du maxa ut basen och diskanten för att få precis samma effekt. Det blir mer tryck i ljudet till skillnad från det "platta" originalljudet. | |
|
Hej Tycker basen är lite klen i business E 39 -03 har bättre bas i reverse rds , någon som har en rekommenderad uppgradering med subwoofer mm och hur mycket är förberett kan man byta element och få bättre bas? |
|
| I min (proffessional) finns loudness men det finns ingen knapp eller likn för att slå på och av den utan den justerar sig efter volymen , kan vara samma sak i din. Jag vore glad om jag slapp den funktionen. | |
|
Loudness innebär att bas och diskant höjs vid låga nivåer, inte att de höjs generellt och alltid. Det blir alltså inte samma effekt som att höja manuellt, då förblir höjningen även vid hög volym osv, ett utmärkt sätt att få dist och ev. förstörda högtalarelement. FP |
|
| Måste nog vara inbyggd loudness i business oxå, tycker mig märka en viss sänkning av bas (och även diskant, men inte lika markant..) vid högre volym... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.