|
|
|
|---|---|
| Hallå bmw ägare. Har precis skaffat en 323i 80 och behöver lite hjälp med trim! Inga blodiga saker men lite mer pulver.Kanske e nån som har delar tii salu! | |
| Sätt i en 325 motor från E30, det ska jag göra. Ska du börja köpa trimkam mm så är du snabbt uppe i summan av en komplett motor. | |
|
Inka: Har inte de helt olika tändsystem? Ifall det e så, borde det inte bli lite trixigt med kabelhärvor mm?? BMW rules! |
|
| Ta styrboxen och kabelhärvan från 325 motorn, sen trixar du ihop den med 323:ans elsystem. Lite plock blir det men det är det värt. | |
|
Ska du använda Motronic sprutet oxå??? Går aldrig igenom bes inte i en e21:a hjorten |
|
| ...då var vi där igen! Det finns folk här på forumet som klarat SBP med betydligt värre modifieringar, men visst det är inte lagligt men det är det inte att köra i 80 på en 70 väg heller. Jag tror inte att många besiktningsgubbar ser skillnad på en 323-eller 325 motor!!! | |
|
Motorn ser ingen skillnad på men däremot på sprutet,det var det jag menade. hjorten |
|
| Med motor menar jag allt som sitter på och omkring eller i anslutning till block & topp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.