|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hur många hästar kan man få med chip i en 328? | |
jimmy/bmw |
ca 210hk kanske ! |
| 193 kanske | |
jimmy/bmw |
204 orginal |
|
Gå in och kika på www.itsfun.nu så hittar du info. MVH / Jacob |
|
|
203 var det väll teknikens värld mätte upp, orginal |
|
|
Gissar på ca.8% mer hästar. Chipset kan ju bara öka bränslet + ställa tändningen lite senare vad jag vet. Nisse |
|
|
Läste lite på itsfun.nu och med deras chip får du 205hk/310nm. (orginal 193hk/280nm) Stod också att chippet var optimerat för 98 oktan. Jag själv kör på Shells nya V-Power och skickade ett mail om hur chippet uppförsig då. Jag återkommer när jag får svar... |
|
|
Den lär ju inte gå sämre i alla fall. ___ //Ulf |
|
|
Har nån kollat, om mappningen skulle kanske vara bättre alternativ. Vad gör Its funs chip?? Flyttar den varvstoppet??? |
|
|
Att öka vridmomentet 30nm med ett chip på en sugmotor i 200 hk klassen är nog inte helt lätt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Mappning skulle med all säkerhet ge ett bättre resultat men det är också dyrare. Men mer än 10 hk tror jag inte på. | |
| ska ringa till GA:S bil & motor i linköping och snacka med dem, om mappning. | |
|
Hej Har precis pratat med grabbarna på GA:S bil & motor i linköping och deta låter väldigt lovande. 3900 kr så mappar dem ens 328 e46. Gillar du inte det dem har gjort o vill ha bilen original igen så är det bara att åka tillbaks så laddar dem ner igen din originella mjukvara. 15-20 hästar ska det ge och ca: 8% mer i vrid. Dem BÄNKAR bilen FÖRE OCH EFTER och det är guld, tycker jag. |
|
| 3900:- för allt är helt klart prisvärt. | |
| Glömde skriva att dem INTE flyttar på varvstoppet, för att inte skada vevlagret, säger dem. | |
|
Japps, nu får jag väll vara försökskanin. Tiden för mappning är beställd. Pratade med bmw verkstan igår och förklarade hela ingreppet, och dem tyckte inte att det var nån fara med det hela. Motorn kommer att hålla utan problem. Pratade med en kille som hade bmc filter med cda box, sportsystem hela vägen o mappad 328 e46, rent informellt, där sa han att han lätt kunde ta en 330, tveksamt, men är det i närheten så är det bra för min del. kör inte galet, men gillar o veta att det finns när man vill!!!!! |
|
|
Mocke- skriv resultatet här sen så vi får veta,kanske skulle vara något för min fina bil att genomgå,tack Mpower |
|
jimmy/bmw |
gör lite acc tester före/efter så man kan se om det blir någon skillnad !! |
|
Tja Har inget o mäta med, förutom det vanliga--känslan. Men som sagt dem bänkar den både före o efter och jag får med mig diagram på HK och vrid. Det enda rättvisa tycker jag. |
|
| Hoppas för din skull att det ger nåt. Bli inte besviken bara om den ger ca 4 hk mer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.