AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.107

Bytt till helkromade "njurar"!

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Såg på nätet att någon hade bytt sina "originalnjurar" på en 740 till de helkromade som sitter på 750/L7. Tyckte det såg bra mycket bättre ut med de nya så jag var hos BMW Solna i lördags och i dag kom de... SWEET, säger jag bara. En diskret uppgradering som visserligen kostar mycket för vad man får, men mina kylargaller var lite halvtrasiga och behövde ändå bytas.

Som brukligt är skrev jag ett mektips med massor av bilder inkl före/efter, feedback uppskattas. Har skickat in det till AP också, får se om det kommer upp: Länk
Snyggt men beskrivning finns redan :-) ---> Länk

///Micke
Touringklubben: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Snyggt resultat (=välinvesterade pengar) och ett trevligt mektips!

___
//Ulf
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Micke Olsson: ...fast en annan klarade det ju utan verktyg! ;) Skämt åsido, såg inte att det fanns där (är inte inne på Touringklubben så ofta) men eftersom motsvarande tips saknas på AP var nog inte arbetet att skriva texten bortkastat iaf.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ger Solna 10% vid uppvisande av BMWCS medlemskort? Jag trodde att de fortfarande bara hade 5% som tidigare. Står själv och väger om jag skall byta mina. Jag har ju shadowline och med chrome tar jag ju bort lite av den looken. Har ju iofs. redan "förstört" med chrome list på bakluckan, så vi får väl se :/

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker nog man kan ha kromad grill även till shadow line. Funkar ju på M5 E39...

___
//Ulf
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
PJ: Rabatten är 5-12% beroende på del, olika delar ger olika mycket rabatt. På just njurarna fick jag 10%, men det varierar.
Någon som har erfarenhet av såna här självhäftande kromgrunkor till befintliga njurar? finns i massor på Ebay och priset tilltalar mig lite mer än att hosta upp en lax för detta förvisa trevliga sätt att snofsa till bettan.

Vill iof. inte smeta på något som trillar av efter en kvart eller ser ut som något från Biltema därav min fråga här.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.