AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.452

Guldfärg - olika kulörer? Populär?

Funderar på att köpa en e46 coupé i guldfärgen som finns.
Finns det olika kulörer på den eller är det samma färg?
Kollar man på dessa två ser de ju lite olika ut..men det kanske bara är ljusförhållandet som gör det.
Länk
Länk
Sen undrar jag...om man köper en bil i den färgen...blir man av med den sen eller är det bara jag som är dum nog att tycka den är tokläcker?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Det finns nog en masa människor som gillar guld, själv så tycker jag det är vulgärt. Skulle inte slanta upp för bilen pga färgen...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
De två bilarna du länkade till är nog av samma kulör, Sahara-gelb. 2001 (?) ersattes den av Hellgelb (ljusgul) istället. Anser personligen denna vara snyggare, Saharagul har en svagt grönaktig nyans jag inte riktigt gillar.
Guldfärgade bilar ÄR lite mera svårsålda, har jag erfarit. Om man ska generalisera är det i första hand äldre & kvinnor som föredrar dessa kulörer... Och vissa etniska minoriteter :)
Har det inte funnits en som heter Lightgelb också?
Jasså är de?..det var ju inte så bra..måste vara konstig jag då som är en svensk kille på 23 som älskar den färgen hahaha

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Om du gillar färgen så skall du inte bry dig om vad andra tycker. Det finns alltid någon som tycker samma som dig när bilen skall säljas. Fast lättsåld vet i sjutton om det är...
Hehe...jo de klart..men är ju trist om man blir sittandes på den toklänge när man vill sälja bara för att det är lite "fel" färg...jaja...

hi
20
hiblopp
E91 325i -11
Ännu en sucker för guldbilar tillkännager härmed sin existens...

Tyvärr hittade jag ingen E34 i nån sån kulör när det senaste bilbytet begav sig, så det fick bli silver. Lite trist, men skicket på bilen avgjorde.

Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Håller med Powermac, det är ju DU som ska äga bilen! Sedan tar man väl mer eller mindre alltid hänsyn till vad omgivningen anser, även om man hör människor med brist på självinsikt hävda motsatsen ibland... :-) Personligen tycker jag att guldmetallic är helt OK på vissa modeller, varav E46 är en.

Det kan förresten hända att den heter som du skriver, och inte "Hellgelb"...mitt minne är (tyvärr) inte lika 100%-igt som vissas kataloger...haha.
Lite OT om just guldfärg: Min bror ägde en Ford Anus -78 i just guldfärg när vi skulle köpa bättrings färg visade det sig att just 1978 hade Ford 14 olika guldfärger att välja på..... och folk säger att det var mindre valfrihet förr....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Båda bilarna är Lichtgelb, den är lite gul-grön-aktig.
Saharabeige är mer brun i tonen.

hiblopp: Här är bild på min E34 i Kashmirbeige: Länk Mycket ovanlig färg, har inte sett många likadana.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
hi
20
hiblopp
E91 325i -11
Erik W: Nä, den har man inte sett många av. Snygga fälgar till den bilen också, helrätt kombination.

En kompis till mig har ägt DBR, har för mig det var 01-03, den är som Erik W, skriver mycket riktigt Lichtgelb, med matchande skinnklädsel, förvånansvärt snyggt, tror inte det är några problem att bli av med den, speciellt inte med AC Schnitzerutrustningen, fixade en kopia i 1/87, vet inte om den följer med?

Mvh Stephan
Ok. Låter ju rätt bra ändå.
Får väl bli en guldfärgad då :-)
Om jag hittar nån bra då vill säga!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.