|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tack Göran! Då ska jag se till att is:en får sjunga fritt över vattnet på huvudstaledens bro så att jag inte missar värdefulla minuter :) Vi ses. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Göran, Hur intresserade är BMW i Solna egentligen av att hålla denna aktiviteten? Jag har under en tid försökt att beställa några saker utan att lyckas (de skyller på fel artikel nummer, special beställning ifrån Tyskland, mm) men när jag kollat med BMW i Danderyd så har grejerna funnits på lager i Malmö. Det kanske bara är jag som haft otur i mina kontakter men jag tror inte det eftersom jag hört samma sak från flera. /RS2 |
|
|
Bäste RS2, Av BMW Club Schwedens diskussioner med BMW Sverige och BMW Group Stockholm framgår att det finns ett klart intresse från BMW:s sida ett erbjuda medlemmarna i BMW CS en "reserdelskväll" en gång per år då vi får handla reservdelar med 20% rabatt. Skickar man dessutom in en förbeställning så är chansen stor att man får sina delar på kvällen. Personligen har jag inte haft några problem ens med delar till min 30 år gamla 02:a, jag fick till och med restnoterade delar hemskickade inom en vecka. Jo förresten, en gång har jag fått vänta läääänge på en restnoterad modellbil (E24) som var slut hos underleverantören. Bästa hälsningar Göran Ordf. BMW CS, Stockholmssektionen |
|
|
Tack Göran och alla andra både i klubben och folk från BMW som ordnade denna trevliga kväll. God korv och en sån massa delar att välja och vraka bland som nästan gjorde mig helt snurrig. Asken sitter väl nu och försöker prata i sin trådlösa Siemenslur samtidigt som han lyssnar på das MD-kasette:):) Darklight: Hoppas det inte är något allvarligt med bilen och att hemresan inte blev alltför jobbig. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Mjae, hemma nu i alla fall... En sväng in till Uppsala för att lämpa av passagerare och sedan ut till Arlanda igen för att bogsera bilen de 4 mil hem ... Det var riktigt läskigt måste jag säga! Man ser inte mycket 5-6 meter bakom en Honda CRV när det är mörkt ute och det går i 60 km/h.. Men nu är bilen hemma i alla fall, skall krypa under i morgon och försöka lokalisera läckaget, för läcker gör det! (Försökte först fylla nytt vatten på macken men det rann mer eller mindre bara rakt ut) Förhoppningsvis är det något billigt! :) |
|
|
Vi hoppas på det bästa! Återkom gärna med vad som var felet! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Will do! Packade upp de nya bakljusen för att se att det var rätt saker.. Ser riktigt kanon ut faktiskt! Nu hoppas jag bara att bilen kommer rulla på vägarna snart igen :) Hmm, batteriet dog halvvägs hem :( Visserligen hade den blinkat varningsblinkers i drygt en halvtimme och sedan en halvtimmes körning med parkljus på, men vad sjutton? Borde det inte räcka längre? Blir kanske ett byte där också! Det var lite lustigt.. när vi var på väg till Solna åkte vi förbi en blå 7-serie E38 som stod utmed väggrenen men triangel och varningsblinkers! Då småskrattade man för att 3 km senare själv bli stående! Somliga straffar gud med detsamma! /M |
|
Paap Reeder |
... hej Darklight! Hörde litet om ditt problem medans man rotade i lådorna i Solna igår. Behöver inte på nått sätt vara liknande problem men med min E32 har följande hänt en gång förra året: ÅNGBASTU! Instosen till den extra pumpen som pumpar runt vattnet till värmen hade gått av. Min sitter alldeles under värmeventilerna på vä sida. Mitt fel! Hade dragit slangklammern med ett alltför vårdslöst handhavande av slangskruvmejseln .... stosen tål säkert att en mygga kraschlandar på den men sedan inte mycket mer. Tänkte bara utifall att ..... MVH /// Paap R |
|
Tackar för tipset Paap! Skall printa lite sprängskisser innan jag åker ut till bilen ikväll / inatt .. skall kolla lite extra vid värmeventilerna! /M P.S Hittade du något trevligt i fyndlådorna? |
|
|
Förresten (snacka om dumstrut), vad är en värmeventil? (Jag har några solenoider, Bosch-märkta, vid höger sida om motorn framifrån som jag funderade över vad de har funktion.. det är inte dem?) /M |
|
|
Länk Länk |
|
| Aha! Den som är märkt med '1' tycker jag mig känna igen som det jag försökte beskriva i tidigare inlägget... | |
|
Nu verkar jag ha hittat vad felet är... Däremot fortsätter jag med lite diskussioner i 7-serie forumet istället... Vattenpumpen verkar läcka till och med att när bilen är avstängd, sedan hittade jag lite anslutningar där stålrören har rostat rakt igenom! Så, det finns saker att undersöka, det är ett som är säkert! /M |
|
|
nu är det dags igen :-)) BMW Solna ger ger medlemmar i BMW CS 20% rabatt, kolla här: Länk Himla lägligt till vårrustningen!! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Då börjar det dra ihop sig,tänkte ta en tur ner med en polare.Är det nån mer från autopower som ska dit. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Om det är någon som har skitig BMW och åker före träffen så har Lavo Solna en specialare i deras tvätt imorgon. Länk Mvh Asken |
|
| Jag kommer och hoppas på att mina beställningar kom fram i tid..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.