|
|
|
|---|---|
|
Jag tog mig i kragen i helgen ordentligt, jag bjussade bilen på en tvätt, vaxning och rostbehandling. Det jag gjorde var att jag tvättade skärmkanterna med lacknafta på undersidan i skärmskarven, sen penslade skarven mellan skärmkanten och plastkåpan med underredsmassa. (den svarta i gul burk) Jag måste säga att resultatet blev jättebra, kanske delvis för att bilen är diamantsvart, men det känns som att man har fått ett bra rostskydd för lite arbete. Är det någon som har gjort likadant? Hur blev resultatet efter 1-2 vintrar? | |
| Låter som en bra lösning. Är det Plastic Padding du menar som du har smetat på? I vart fall som helst så behöver jag också göra ngt inför vintern. Men jag vettetusan om jag ens ska använda den under vintern.. Coupe känns inte direkt vintermässigt. | |
|
Jag kommer inte ihåg vad massan hette, men den var svart som natten och kladdig som satan. Jag spädde ut den med lite lacknafta för att den skulle vara lättare att pensla på. Den ska enligt uppgift vara gjord för det ändamålet, jag tror att det är ett väldigt bra sätt att förhindra saltslasket från att krypa in i skarven. Jag har dessutom planer på att hissa upp den och smeta på under oxå, vissa delar kan man nog skydda på ett bra sätt. |
|
-Bjudko- |
Hehe det var nog inte plastic padding han smetade på :) |
| Nä, det är underredsmassa som tydligen ska vara ett bra skydd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.