|
|
|
|---|---|
|
Jag har kört på Falken däck 225/55 16 som BMV i Luleå rekomenderade. Bilen har småskakad sen jag fick på dom däcken. Nu har jag bytt till Continental fram i samma storlek och bilen vart som ny. Är det någon som har upplevt detta? BMW i Luleå lovade mig bakdäcken till halva priset så det är ju BRA service på värkstäderna. Går säkert snabbare änn 130 men varför? | |
|
Min 323Ci var hemsk att köra när vägen var spårig, den svängde som den ville, nu har jag fått på nya framdäck Falken 225-35/18 och den går spikrakt, samt att däckljudet inne i bilen också har minskat. Så det kan nog vara olika från däck till däck, av samma fabrikat BMW CS #5206 |
|
| Min var riktigt högljudd och spårade väldigt mycket när jag köpte den. Kommer inte ihåg vad som satt på men jag bytte till Kumho KU31 225/45/17 (samma dimension som innan) runt om och nu svävar den fram som en dröm! | |
| Ofta upplevs däcken som spårigare ju mer slitna dem blir och på däck med låg profil blir detta ännu tydligare.Gummit i däcken åldras även och hårdnar=högre vägljud. | |
|
J dom spårar med slitna däck men detts var helt nya däck som jag har skakat fram på i 600 mil. Går säkert snabbare änn 130 men varför? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.