|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Tänkte köpa en Z3 2,8 Cupé och skulle gärna ha synpunkter m.m. Har tittat på en -99 som är importerad i år av en bilhandlare. Den ska enligt handlaren ha haft en eller två ägare i Tyskland, inte mer. Tänkte köra med den året runt, någon som har erfarenheter av detta ? Tänker göra ett M-test + att jag beställt lite historik från Tyskland (det vanliga, utrustning från fabrik, garantireperationer etc.). Är Cupé:n bara grundlackad på insidan av tex bagagelucka, motorhuv etc ? Har tittat på två st och såg att i nederkant på bakrutan ser det ut som om limningen delvis släppt, något att oroa sig för ?? Sist men inte minst, något annat jag bör undersöka ?? Vad bör jag betala för en bil som ovannämnd ? //AM | |
|
Den funkar helt klart som året-runt-bil. Titta nogrant på lacken längst ner i bakkanten av framskärmarna. Där de går över i, och in under trösklarna. Förstår du var jag menar? Där blästrar framhjulen rätt bra, så det kan vara bra att kika på innan du börjar spruta salt. Kolla alla elektriska funktioner i bakluckan. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| Kör definitivt med skydd för bakskärmarna om du ska vinterköra den. Blästrar tillräckligt på sommaren ocskå som IQ=pi sa. Finns s.k. mudflaps att sätta på bakom framhjulen också. | |
|
Låter som en lysande åretruntbil ! En fråga bara, var kan man hitta "mudflaps" för både fram o bakhjul ?? |
|
|
Hos din BMW-handlare eller här: Länk /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.