|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om M-paketet fjädring är hårdare än det vanliga sportpaketet? Det borde det ju vara annars är det ju rätt meningslöst att ha 2 olika. Har du råd med en 330 med skapligt med utrustning så tar du den, 325 är väl det smartare köpet plus att du får råd med mer utrustning. No More Limits! |
|
|
andre år det inte så att jono pratar om touringen 330 vs 325.. |
|
| finns m-paketet att beställas till sedanen ? | |
|
André: Ja, det finns att beställa till sedanen. No More Limits! |
|
|
Clubsport Ok, finns det några bra bilder på nätet så att man verkligen ser hur det ser ut då?! |
|
| Fick du reda på vad de hade i marginaler? | |
|
av det man kan se på dessa bilder så är det ju inte mycket at ha tycker jag. Länk |
|
|
Andrè: Länk //Chrille |
|
| Gillar det inte tyvärr. | |
|
André´: Jag svarade i den andra tråden "begagnad 325". 10% har dom per bil ibland upp till 14%. No More Limits! |
|
|
Om man nu är intresserad av bara "plasten" till m-paketet så går denna garanterat att köpa löst som olackat paket inom kort. M-paket II till E46 kostar ju som bekant nånstans runt 40.000kr att välja till vid nyköp, men 9.100kr + lack hos ej auktoriserat försäljningsställe. Då ingår ju som bekant inte all den extrautrustning på insidan av bilen men eftersom många ändå bara vill åt det exteriöra så kanske detta tips känns meningsfullt ändå?? Tror personligen att man behöver vänja sig vid det nya m-paketet. Troligen kommer ett ytterligare brutalare m-paket vid introduktionen av nya M3:an, precis som med E46:an, då det lilla m-paketet släpptes -99 och det stora (m-paket II) släpptes -01 om jag inte minns fel. |
|
|
Jag tror det är vanligare att man tänket "Å!!! fan att man inte hadde lite mer pullver i motorn" än att man sitter och tänker "Fan vad jag saknar skinnstolar" Effekten vinner alltid i längden! Sattsa på en 330! |
|
|
Detta är helt och hållet en diskussion om tycke och smak, och såna diskussioner brukar kunna bli ganska långa... :) Men jag skulle nog hellre ta en välutrustad 325i än en "snikigare" 330i. För mellanskillnaden på ca 60' köper man skinn (19'), stora navin (24') och 18" Ellipsoid (18')... Detaljer som jag definitivt uppskattar mer än 40 hk och en inte alltför överväldigande prestandaskillnad. Dessutom är en välutrustad 325i hetare som begagnad än en snålutrustad 330i. //Chrille |
|
| Instämmer med bmw_chrille, efter att än en gång ha varit ute och provkört en 325i E90 i går. | |
|
Som sagt.. Tycke och smak... Däremot håller jag inte alls med om att en välutrustad 325 är hetare som begagnad än en 330. Möjligen gör bilens utrustning att den är LÄTTAR att sälja än en snikig 325, men över lag tror jag att du får tillbaka en större del av pegarna från 40 hk än för utrustning för 60 000. Kolla bara på begmarknaden för E46. |
|
|
Kan bara hålla med bmw_chrille Så tänker jag också faktiskt. Tror nämligen att det blir lättare att sälja en mycket bra utrustad 325i än en snik variant av 330i |
|
| Jag har inte kollat begagnatmarknaden för E46 så noga, men är det verkligen så att 330 betingar så värst mycket mer än t ex 325 och 320. Att döma av vad folk sätter för pris i annonser verkar det i och för sig spreta en hel del inom modellerna och vad de verkligen får ut i avslutad affär kanske är svårt att säga, men det behöver ju inte vara till fördel för 330i. | |
|
jag håller fullständigt med Thomas Svenskarna är hästkraftfixerade. och en 330 kommer att bli en ovanligare syn på vägarna än en 325:a det är ju bara att titta på sedanen. Om några år kommer marknaden att översvämmas av 325:or, då är det ju lite roligare att ha en 330 som jag tror kommer att vara mer eftertraktad. Sen är det ju upp till var och en vad man vill lägga pengarna på. Men jag skulle tveklöst ta en 330 om jag fick välja. |
|
|
Tack Korak. Fråga: Om ni skulle köpa begbil, skulle ni då hellre köpa en rikligt utrustad 325 än en lite mindre utrustad 330 för samma pengar? |
|
| Jag ser det så här, det finns en del utrustning som måste finnas på plats, annars köper jag inte bilen alls. Finns det jag vill ha på den begagnade 330:n så köper jag den, även om det finns ytterligare lull-lull på 325:an. Hittar jag ingen 330 med det jag vill ha så blir det ingen 330. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.