|
|
|
|---|---|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag har sedan länge hört att motorerna till elhissarna är dåliga på BMW, e34 i alla fall. Först lade förarsidans av, och sedan passagerarsidans. På BMW fick de igång förarsidan på en service, men sade att det bara fungerar en kort tid och det gjorde det. De rekommenderade att köpa en ny motor, (ca 600 kr). Slår man på motorn med en hammare försiktigt börjar den gå ett tag. Senast när jag tog bort dörrsidan såg jag att motorn sitter i två skruvar, så jag försökte ta bort motorn. Den gick inte att dra ut helt så jag skruvade tillbaka den, men sedan dess har motorn fungerat! Jag ska inte ropa hej än, men det är över en månad nu som den fungerat. Nu ska jag prova att göra samma med passagerarsidan. Det kanske är något inne i motorn som är glappt, och som får bättre kontakt när man ruckar lite. Hur byter man annars själva motorn? Måsta jag borra bort alla nitar för hissanordningen, eller finns det något trixx? Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Tack för denna infon! Förardörrshissen på min E34 har lagt av, innan den la av helt fungerade den sporadiskt. Jag vet även andra som haft samma problem med sina hissar, jag tror även det har varit 95:or. Jag har skaffat en motor från skroten, ska kolla det du tipsar om innan jag monterar. Jag har för mig att mekanimen och nitarna måste boras ur, för att sedan ersättas med M6-skruv. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om det hjälper att slå lite på den så kan det vara kolen som är slut, alternativt att det är fjädern som trycker ut kolet som kärvar. /Johan |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Tyvärr måste jag meddela att förarsidan lade av häromdagen. Kanske borde jag inte ha skrivit detta. Man blir nästan skrockfull. En sak lär man sig alltid: Det går inte att gena... Jag har hört att skrotens motorer också ofta är trasiga, (eftersom detta är ett kardinalfel på e34). Jobbigt om du byter, och måste reklamera. Jag har för mig att en ny kostar bara ca 600 kr. Stämmer det? Jag drar mig för jobbet mest. Det vore bra om någon kunde lägga ut lite bilder hur motorerna byts, så jag slipper göra onödiga jobb. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Hej på er. Har ni kollat så att inte den övre skruven har skruvat ur sig själv? Då finns det tendenser att den bara funkar sporadisk o till slut så funkar den inte alls. De som händer är att motorn hänger. Då klarar den inte av att snurra, utan bara klickar. Så kolla skruven innan ni köper ny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.