AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.332

vilken/vilka turbos passar bra i m20b25

Sida 1 av 2
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ja som rubriken lyder..
om man vill ha typ 280-300 häst, o möjligheten att kunna få ut 350-400 häst om man vill..

schysst respons o helst så billigt som möjligt utan att de blir "sk*tgrejer"..

dessutom... om man vill ha ca 280-300 hk... vilket e ett bra recept, dvs vilka delar ska användas..

OBS VET ATT DE FINNS GRYMT MYCKET O LÄSA M DE..har redan läst de.. men skadar inte o få färska grejer ;)...

o hur mycke måste man ladda för att få ut den effekten.. 0.5-0.6 eller mer??

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
HX40 är det ända jag har att säga.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
a men kostar inte den en del oxo????

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Kostar en hel del, är väll ett ganska svårt ord att sätta fingret på.

Sålde och köpte min HX40 för 2500kr. Hade gått 250 snälla mil på en 760. Allt är relativt.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
men om jag vill få ut ca 280-300 hp vilket agg e o rekommendera då??

ETT HELT VANLIGT T19 FUNKAR UTMÄRKT
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
bmwabuser: Är du arg eller? Syftar på din capsabsuse.

En 19T fungerar utmärkt för 280-300hp, men du skriver ju i ditt inlägg ovan att du vill komma åt 400hp ev.

19T vad har det för avgashus? Dvärg stl på den också eller?
Visa användare
92
vanosomsanåt
M5 touring turbo -92
En kkk24 borde väl kunna snudda upp mot 400 hk, med en grym respons.
nej inte arg..(muppig dator) mnen ett t19 räcker ju gott för dom 280-300..

finns inget jag stör mig på mer än folk som hävdar att det är skit med dvärg.. varför lasta på ett herrejössesaggregat när du skall köra liten efekt . .bättre med körbarhet..och bra respons.. en hx40 passar på en strippenbil ..

kan ta som ett exempel. en polare med en nissan 200 sx. orörd i motorn . kör med en 270 hästarssetup . har 12 literslastbilsagg och 3tums insugsrör.. och inser inte varför biljäveln har taskig respons. och att lyssna på någon som har byggt en turbobmw med grymrespons från 1500 varv går ju inte *skrattaR* han har det bara för att dewt ser manligt ut.. oich visst det är skitsnyggt . men hade varit mer imponerande om det var snyggt och funkade som det borde.. till 280 hä'star räcker det gott med ett t19 från volvo R:en . dröm digh inte bort med bamseaggregat och 6,5 i komp. du kommer bara få tennisarm när du måste växla ihjäl dig..
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
jtp:
jojo.. siktar på 280-300 häst men vill ha möjlighetet att kunna få ut cirka 350-400 häst om jag vill utan att behöva byta turbo etc...

skulle va schysst om ni kunde skriva vad dessa olika aggen kostar på ett ungefär, syftar på t19,kkk24 etc...

har för mig att gamla audi 100 från 80-talet hade kkk24, seda hade urquattron kkk27 som även rs4:an, s3 osv har..

hur ligger de till med den turbon då?? e den stor,liten, respons, prisklass?

såg en sådan för 2000:- har jag för mig.. e de bra pris?

även, vad e de för skillnad på alla dessa grenrörsalt som finns, syftar på enkelinlopp o pulssplitt etc....fördelar o nackdelar..

sist men inte minst.. vilka här på forumet ska man vända sig till om man vill ha ett grenrör som de kan snickra ihop till ett schysst pris...

vet att ppf har, men känns inte så kul o punga ut 6-7000papp på enbart grenröret... eller e de så att genröret e den dyraste delen på turbobygget om man siktar på mina effektsiffror..

Visa användare
92
vanosomsanåt
M5 touring turbo -92
KKK24 sitter på Audi S2 och S4 samt Volvo S60 R. Den turbon har dock ingen inbyggd wastegate och dump som TD04:an har. Ang. grenrör så gör PPF adaptergrenrör som fästs på befintliga grenrören. Har för mig att de kostar 2500 kr. Detta grenrör räcker nog ganska bra med dina mål på max 400 hk.

Mvh Lars
k24 agget som sitter på volvon har inbyggd wg
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ok.. hur ser adapterplattorna ut då.. finns de nån bild eller nåt...

kommer den se ut som ett riktigt turbogrenrör som de som finns på ppf???

dessutom.. hur mycket effekt räcker TD04-agget till...

såg detta paket.. tänkte att man kunde köpa ett grenrör o bygga om till singelturbo... priset e 5000:-.. e de bra pris eller.. ja tycker att de e rätt schysst iaf..

2st orginalgrenrör, omborrade för att passa uppochner.
2st Td04 11g i bra skick!
Adapterrör med laserskurna flänsar och 3mm tryckkärlsrör.
Oljereturslangar i stålomspunnen teflonslang med banjos som skall skruvas i oljetråget.
Stålomspunnen teflonslang från oljetryckskontaktens utag till båda turbona, med 3st grenuttag för oljetryck och temperatur osv..
Tryckrör, insugrör osv i vanligt stål. Downpipes från turbona. Den ena downpipen hade gått sönder lite vid en flexslang, men det går lätt att laga. Downpipsen är lindade med 800Graders avgasbandage.
320cc Bosch spridare.
BMW 535 Luftmängdsmätare.
2st Chip från www.trimchip.nu Mappade för turbo.
Sprillans Malpassi progresiv BTR. 1:1,4.
Fräch dumpventil med dubbla trattar.

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
vanosomsanåt:
finns ju flera olika TD04:or.... vilken syftar du på eller har alla inbyggd wastegate o dump??

Visa användare
92
vanosomsanåt
M5 touring turbo -92
Jag själv ska köra med en TD04-hl16t, den har i alla fall inbyggd dump och wastegate. Den turbon ska räcka till ca. 300-330 hk max. Jag tror inte du ska köra med mindre agg. än den om du ska köra singelturbo. Vet ej säkert om alla td04:or har inbyggd waste och dump.
om du ska använda adaptergrenrör monteras det efter orginal grenrör. har bild om du vill se xelerator.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
brown:

skulle jättegärna vilja se bilder..

lägg upp dem här eller skicka dem till
xelerator_2000@hotmail.com

du har mail.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
brown:
tackar tackar..
de e alltså bara att fästa det på orig. grenrör o sen e man på g eller???

stämmer bra det. blir ju lite sämre respons jämfört med ett riktigt grenrör, men ett mycket bra snik alternativ är det.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
vad kostar ett sådant grenrör då??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.