|
|
|
|---|---|
ThomasPersson |
Tänkte åka ner mot Munchen för mitt bilköp. Jag undrar om det finns någon seriös bilhandlare med många BMW i de trakterna? MVh Thomas |
| Ett tips är att kolla WWW.bmw.de efter säljare. Personligen brukar jag handla av BMW-återförsäljare då det känns tryggare med tanke på Eroplusgaranti mm. Och det brukar inte vara dyrare,,i längden. | |
ThomasPersson |
Vad innebär europlusgarantin? |
bmw_ludde |
Munchen e den stad i tyskland som e tillome dyrare än hamburg att handla i.Bilarna där e tillome dyrare än i sverige, va i hamburg o kollade lite för ett par dar sen, opel calibra 2.0 -91, kostade där 90000:- i sverige får man en sån för 30000:- kollade oxå en bmw740ia -97 dom ville ha 230 000:- får en i sverige för 150 000:-. Tänk 2 ggr innan du handlar i munchen eller hamburg. eller i hela norra tyskland. Men men lycka till. |
netsix |
bmw_ludde Var i sverige hittar du en 740iA -97 för 150.000:- ? Med 30000 mil på mätaren och inget skinn så kanske. /netsix |
|
Netsix: precis, tyvärr så jämförs äpplen och päron lika alltför ofta, "ööövadå, 10000 mil mer eller mindre, buffelskinn eller tyg spelar väl ingen roll", kan tänka mig att Du som bilförsäljare blir rätt trött ibland. M-Maker |
|
netsix |
M-Maker Ja, det händer ganska ofta att man blir trött på folk. Även fast en bil är 5 år gammal så skall den inte gått något, absolut inga skavanker och även helst skall den kosta 30.000:- under privatbeg.marknaden. Varför köper man inte en ny bil då, om ingen helst skall ha tittat in i bilen ens, fast den har några år på nacken ? Kan berätta om ett bud jag fick på en bil som vi begärde 275.000:- för, killen ger mig ett bud på 130.000:-. Hur är man skapt då ? /netsix |
|
Netsix: måste vara svårt att hålla sig i skinnet. Personligen hade jag nog haft svårt för att hålla mig. Ett tips om dom har inbytes bil är att säga att man värderar deras bil till runt 20.000 (riktiga värdet ska vara runt 100k). Se hur roligt dom tycker det är då. |
|
netsix |
acey Ja det kan vara svårt att hålla sig ibland. Det var en välklädd herre i 50 års åldern som kom ner för ett tag sen och skulle köpa en MB cab vi hade. Vi begärde 179.000:- och så bjöd han 150.000:-. Han var lite mer än andra trodde han och så hade han sin dam med sig och skulle väl stila lite för henne. Så han sa "jag tänkte du kunde behöva lite kontanter" då svarade jag "jag har så jag klarar mig", då blev han tyst och gick. Veckan efter så sålde vi bilen för 175.000:- Men ibland så har man verkligen lust att kasta ut vissa och säga till att dom inte behöver komma tillbaka. /netsix |
bmw_ludde |
Netsix- En bmw740 -97 kan man väl hitta för 150 000:- 160 000:- i sverige eller, o det där me äpple o päron... Vem har påstått att 740an i tyskland va fullutrustad??? Sålde själv en 740 för 160 000:- för ett par månader sen, me skinn o 18000mil på mätarn. Det jag menade va att bilarna va dyra där! om inte det budskapet gick fram till dig så får väl jag be om ursäkt dådå! |
bmw_ludde |
ps kolla på denna sida då Länk Betydligt billigare än dom 230 000 dom ville ha i hambugr, eller? |
netsix |
Men det är skillnad på 150.000:- och 184.000:- . Närmare bestämt 34.000:- ;-) Den i Hamburg var väl extremt dyr, men det finns säkert ett gäng i sverige oxå. Det är fel att rikta sig efter pris på en bil, inte riktigt rättvist. /netsix |
bmw_ludde |
Jo det måste jag ju hålla me dig om, men mitt budskap e ju trots allt det samma, för 5år sen va det ju billigt att köpa bil i tyskland, då kunde man ju göra sig en 30 ,40 tusen på en bil, men idag e det en annan visa. Ville bara påpeka detta. Det har ju blivit dyrare att köpa bil i Tyskland. punkt slut , så e det ju. O speciellt i hamburg o munchen då.. |
|
Eller så har "svenska" bilarna blivit billigare så det är inte samma förtjänst längre tack vare det. M-Maker |
|
bmw_ludde |
M-Maker ... det har du ioförsig helt rätt i... Men bilarna har blivit dyrare i Tyskland ändå. |
|
netsix: Hur skulle du göra om du var intresserad av en bil på firma som du misstänker stått ett tag? Begärt pris 179.000:-. Personligen skulle jag inte bjuda över 160.000:-. Men jag kan hålla med dig om att 150.000:- vore lite fräckt. |
|
| bmw_ludde.. En annan faktor är ju givetvis svenska valutan som åker jojo, när DMarken gick från 4,50 till 5,00 (innan euron) så försvann 20´på en bil för 200´, och sen tycker jag, att det viktiga är ju inte att pruta massor istället gäller det att få en bil till ett bra marknadsmässigt pris. | |
netsix |
BjörnB Försök att få säljaren att prata först. Då vet vilken nivå han lägger prutningen på sen kan du försöka pruta en femma till. En nackdel som finns när säljaren prutar stora summor är att han förmodlingen är ganska sugen på att bli av med bilen, av en eller annan anledning. Lycka till ! /netsix |
bmw_ludde |
Netsix- Jo det har du onekligen rätt i! Vi snackar om samma sak men med olika tungor.:-) tack o lov |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.