AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.199

Prisbild E30, 320 86-89 sedan

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Visst kan den kosta en del om man inte ser upp vid ev. inköp...Men,är den skött som den ska så är det väldigt mycket bil för pengarna.

Allt är ju relativt men om du jämför med 320i E30 så skiljer det marginellt i kostnader skulle jag vilja säga.
Visserligen så kanske 320i drar en deciliter mindre "normalt sett", men jag misstänker att kostnaderna totalt blir ungefär lika..
Kanske inte skadar heller att motorn är "bra mycket bättre" än sexan i 320i E30,både i prestanda och i tillförlitlighet(kedjedriven kamaxel bl.a.)

Främst att se upp med idag på 528i E28 är kamaxelslitage(kanon om du skulle hitta en vagn med helrenoverad topp).
Bensintanken brukar kunna läcka,tanka fullt för att kolla det..
Bensinrören under bilen+bromsrör kan nog behöva bytas på en del..

Drar ca 1,15l/mil blandad körning(enligt mina erfarenheter).

Finns massor att läsa om denna vagn i "sök inlägg" här på sidan,prova där om du vill "veta allt" :)

Mvh Janne

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
ja hade nog köpt en 525 24V för dessa pengarna.. som börjar ju bli skamligt billiga nu..

Länk

Länk

Länk

bara några exempel.. hitta en utan massa rost bara..

24V sexan går ju underbart och går dessutom att köra snålt..
bra komfort och säkerhet.. mkt bil för lite pengar.

BMW CS #5139
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

J.L.>>>Ditt förslag var inte alls fel..En E34 525i 24v är helt klart en bra bil ,och som du skriver "skamligt billiga".

Men tror ändå att det blir svårt att hitta en fräsch för 20' och under trots dina länkar som naturligtvis såg ut att vara "acceptabla" på bild iaf.
Men jag håller med om att dem bilarna både är säkra,tillförlitliga och relativt sett billiga nu..Inget dumt köp alls för "ca dryga 20000".

Mvh Janne.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
En given bil skulle ju vara E30 318is-16V -90 136hk lagom att börja med...

Formodligen även en av BMW´s bästa 4cyl bilar....

_______
/Chrille
Jag bugar och bockar för alla svar & synpunkter.
Det kanske är så att man som "snäll" förälder får lägga till lite i slutändan, så att grabben får en fin och säker bil (jag läste i någon tråd på forumet, att det nästan alltid blir en liten dyrare bil än vad man har budgeterat och det ligger nog mkt i det). Jag själv har ju letat efter en 750 95- under en tid, men ännu inte lyckats hitta någon som motsvarar mina förväntningar, så jag får väl satsa på grabbens bil istället och därmed kunna nyttja den som andra bil inom familjen, då kan vi ju höja prisklassen lite grann.

mvh
Micke
I så fall borde det bli perfekt med en fin E34 525i av de senare årsmodellerna.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.