AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
685

Standard utr. Z3?

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

Vad är det för utr. som är standard i Z3 2.8?

Det verkar inte vara standard med AC och larm men däremot har alla jag sett haft elstolar, finns det något ställe eller om någon har en lista på vad som var standard vore jag tacksam om jag kunde få den eller en länk till någon sida med det.

//Daniel
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Standardutrustningen är olika beroende på i vilket land bilen sålts som ny och vilken årsmodell det rör sig om.
- Elektrisk inställning av stolarna i längs- och höjdled är standard på samtliga Z3:or, däremot är det alltid manuell inställning av ryggstödets lutning. Elhissar och elspeglar är även det standard på samtliga.
- Elektrohydraulisk ned-/uppfällning av suffletten vill jag minnas var standard på 2.8 på vissa marknader, men huruvida det är ett köpargument att bilen i fråga har sådan kan diskuteras.
- Antispinnsystem (ASC+T) finns på samtliga.
- AC och larm var precis som du säger tillval. Saknar bilen AC? Byt objekt! Larm kan ju alltid eftermonteras så om det finns gör varken till eller från i mina ögon.

Jag har försäljningsbroschyrer för Z3 liggandes hemma i Stockholm men eftersom jag numera bor i Varberg kan jag inte kolla i dem :/

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
ASC finns inte på M-roadster förräns 2001.
Highway, han frågar inte om M-roadster.

// Pantzare
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Tack så mycket för svaren, det var precis vad jag ville veta.

//Daniel
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Sant, var lite trött i ögat ;).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.