|
|
|
|---|---|
|
e34 535 -90. Jag undrar om någon kan ha en anning varför min bil kokade idag. Tempen var normal.Jag hade kört 25 mil hörde något underligt ljud från motorrummet, det var den extra elvattenpumpen som gick. fast bilen var igång. Upptäckte att den sipprade kylarvätska ur locket öppnade locket kokade hejdlöst. Jag fick fylla på 5liter inann jag var klar med all luftning. Nån som kan veta vad detta kan vara? Det verkar som att den arbetar upp alldeles för högt tryck i kylsystemet. Tror inte att det är toppen eller toppackningen. Ska verkligen den extra elpumpen gå under gång? Tacksam för svar. Mvh Kalle Öhman | |
|
Elpump !?!?!? Vad är det för elpump ?? Har alla 353 e-34 sånt eller ? Billy B10 Länk |
|
|
Äsch 535 e-34 skall det stå........... Billy B10 Länk |
|
|
He he, 353 hade varit en kul bil. En tolva hade suttit fint i en E36:a!!;-) Sjöberg |
|
|
Jag vet ej vilken funktion den extra vattenpumpen har? Den sitter ovanför bromservot under ett litet plastlock. |
|
|
Är inte det de sk värmeventilerna ??? Billy B10 Länk |
|
|
det sitter en elektrisk vattenpump under/bakom värmeventilerna till kupevärmen. part 1 här: Länk är det den du menar? FAF |
|
|
Se där. ! Man lär sej lite varje dag ! Har alla E-34 sån ? Billy B10 Länk |
|
|
Det är så att när man luftar kylsystemet på en e34 så går det åt mycket mer än 5liter vatten. Annars händer det du beskriver bilen kokar. Den lilla elpumpen ska inte gå men gör det när det är luft i systemet den försöker trycka fram vatten. Det bästa är att ta en slag och stoppa den i expansionskärlet och ha igång bilen på fullvärme till den ligger stadigt när du sänker värmen till noll. Har haft detta problemet varje gång jag har bytt kyl på en e34. BMW MANNEN |
|
|
Ja det lutar åt en rejäl luftning. Får bli till helgen. tur man har flera bilar att rasta... :0) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.