|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag går i bilbytar tankar...vill självklart byta upp mej till en nyare beemer..Har nu en e:36...320-92a. Bilen har gått 22 tusen mil,servad regelbundet..nya 17"fälgar o nya sommardäck.går bra i övrigt men det är lite småfix på den..som att byta bärarmsbussningar fram,byta vänster styrled och krängninshämmare..Lite smårost i skärmkanter inte mer än att man kan fixa det själv..Bilen är ingen rullande skräphög för det, utan mycket fin...(Fick 40 tusen i bud från en bilfirma innan felen uppstod!)Undrar nu om man kan sälja bilen med dessa fel eller ska jag fixa till allt sånt först?Tänkte annars att priset skulle vara förhandlingsbart i fall personen som blir intresserad av bilen kan laga den själv! Vore tacksam om jag fick några goda råd och synpunkter av er här på mforumet! tack på förhand//Loella | |
| 30+ låter osannolikt, | |
|
Jag tror inte det är några problem för dig att få ut 30 för din 92a. En kollega till mig sålde en 92as 316 4D snålt utrustad för 25 tusen. Du kan ju upplysa om skavankerna om köparen frågar vad det är för fel osv. så kanske ni kan förhandla lite. ///Foppa |
|
|
Hej, Med risk för att göra dig besviken tror jag att 30kkr är i högsta laget med tanke på mil, ålder och skick. Gissar på ett slutpris på under 30, kanske rent av nedåt 25kkr. Det kostar en slant att fixa till styrleder, krängningshämmare mm. Rost får man räkna med på en brukskörd 92:a idag och är inräknat i kalkylen. Tyvärr verkar E36 dessutom vara iskall på begagnatmarknaden vilket inte heller underlättar vid försäljning. Jag håller annars med "foppa", upplys köparen om bristerna och ha det som eventuell prutningsbuffert... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Antagligen kan du få den såld för 25-30.000:- Mvh |
|
|
Tack så mycket för era svar!Jo Som sagt så är priset förhandlingsbart neråt så 25000 för den så är jag nöjd..den är ju snik utrustad och jag vet att det finns andra bilar ute på markanaden som är lite attraktivare än min...Blev bara så matt på bilen, att det var så mycket att laga..bara jag inte skrämmer iväg någon med att tala om vad det är för fel,men att vara ärlig kanske är det bästa..Visst kan jag ordna så att bilen blir lagad,men antagligen så tjänar jag inte så mycket på det...men jag provar att sätta ut den för 30 och ser var jag tillslut hamnar... ;-) Mvh Loella |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.