|
|
|
|---|---|
Charlie |
Hej, jag undrar är det någon skillnad på motorer? Vad jag har hört så har E36:an samma motor 192hk, konstigt att det inte förbättrats på 10 år.. |
Lindahl |
jag tror att 325-01 E46 har en annan motor än 325 E36, dom gjorde väl om dom -01 om inte jag mins fel... Om nån vecka blir det bättre sång i min 323....ha ha |
|
325 E36 = M50 = gjutjärnsblock 325 E46 = M54 = aluminiumblock Att dom fortfarande ligger på 192 hk beror på att det finns en skatteklass i tyskland som bryter där. |
|
|
Om det finns en skatteklass som bryter vid 192 hk så verkar det ju dumt att ha 193 hk i 328:an..?! www.malte-racing.com |
|
Charlie |
Hur är det med vridmoment då? Känns lite snopet, jag beställde en ny e46, polaren har 92:a e36 och jag kan inte ta han...damn it:) Håller med om att det med skatteklassen låter löjligt. Skillnaden mellan 325 och 328 var väl vridmomentet och hk var samma??? |
|
Skillnaden mellan 325/328 är vridet, och vad jag hört är skatteklassen en orsak till att man behållt maxeffekten vid 193hk (bl.a är insuget mindre till 328 jämfört med 325). Hk/Nm är samma i nya som gamla 325.Däremot verkar man ju ha fått den nya 325 (M54) att gå bra mycket bättre i övrigt trots samma maxeffekt som tidigare (se ex. 0-100 tider). Förbättring, jovisst! Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.