|
|
|
|---|---|
|
Var inne på däckverkstan idag för att balancera om mitt däck efter att bromsokets ena skruv hade lossnat och gjort så att oket låg imot fälgen och skrapa upp den på insidan och självklart drog med sig balacering vikterna. När jag beskrev vad som hade hänt för killen på däckverkstan så sa han att det var ett vanligt fel på BMW. Någon som vet om det stämmer, hänt någon annan? | |
|
Jag har haft 3 stycken E30 och aldrig råkat ut för det du beskriver..men jag har åxå hört talats om att bultar har släppt...isåfall är det nog ingen BMW sjuka. Åkte i en gammal Volvo 740 som lät skumt när man bromsade speciellt när man backade och nudda bromsen.Där hade båda bultarna släppt och satt bara i några få gängor. Jag fattar inte varför det blir så..har skruvat en hel del och bromsok brukar sitta nått fruktansvärt,så risken att bultarna släpper känns ganska liten. Känns som att gänglåsning är överkurs. Oj vilken utläggning..sorry Nä jag tror inte att det är nått stort BMW problem faktiskt Just real M-power |
|
| Ok ingent som är vanligt men förekommande alltså, funderar på att köra på lite locktight för att vara på den säkra sidan. | |
|
Näe, gängor o muttrar kan väl inte vara märkesrelaterat? :) |
|
| Självklart inte, men det kan ju vara någo konstruktions miss som får dem att lossna, tex mycket vibrationer vid inbromsningar. | |
|
Åkte med min e30 88 för nån månad sen, skulle precis svänga ut på riksvägen, å ca 70m innan smäller det till å bilen drar som f*n åt höger, går ut å kollar å ser att de är punka, när ja backar är hjulet låst men släpper sedan, som tur är var de bara 300m hem så ja tuffade sakta men säkert hemmåt å hjulet låste sej ganska direkt igen. kom hem,. skruvade av hjulet å såg att ok:et lossnat i nedre bulten, slagit i n i fälgen med sådan kraft att de blev ett hål på insidan, stort nog för att köra igenom hela oket, bytte fälgar å skruvadde dit allt på nytt, nu har den gått fint i 2 månader ända tills igår då samma sak hände.. så nu ska jag byta ok å hela skiten då jag hade en 87ans e30 som ja plockade isär innan ja skrotade, Och nu undrar jag om någon vet om de är samma ok på 87 å 88?? tacksam för svar.. Mvh Putte the one and only.. BMW |
|
|
Verkar ju vara att de dära jävla bultarna lossnar lite till och från. Jag har inte haft problem med det nått mer men vem vet när det kommer igen. Ang om det är samma OK så gå in och kolla på: Länk ok kolla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.