|
|
|
|---|---|
|
När kan man sluta serva på märkes värkstad, och kommer det i så fall på verka priset vid försälgning mycket??? Kör en 523i -96:a | |
Hawar |
Du kan gott sluta serva på auktoriserad märkesverkstad. Det finns verkstäder som är mycket bättre än de auktoriserade och dessutom billigare. Detta kommer inte att påverka vid en försäljning så länge servicen är gjord enligt föreskrifterna. Jag tycker att man efter 6 år kan sluta med auktoriserad märkesverkstad, men det är min personiga åsikt. Mvh Hawar |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
I princip samma dag som du hämtar ut bilen enligt gällande normer från oktober 2003, nu är det ju friservice de första åren så det är väl inte rekomendabelt. Enda krav som gäller för garantier mm är att bilen servats enligt tillverkarens serviceprogram. Sedan om det funkar i verkligheten är ju en annan sak. En bra verkstad behöver inte alls vara märkesverkstaden utan kan precis lika bra vara verkstan runt hörnet. ///MVH Hasso Länk |
Hawar |
Du har helt rätt Hasso, men isåfall skulle det påverka priset vid en eventuell försäljning som han frågar. En bil som har Märkesstämplar håller sig bättre i värde även om servicen inte är bättre gjord. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Möjligt, jag skulle inte bry mig iallafall, huvudsaken är att bilen är servats enligt gällande intervaller, att fylla spolarvätska och kolla bromsbelägg som det finns varning för och annat trams som dom tar hutlöst betalt för säger mig ingenting. ///MVH Hasso Länk |
Hawar |
Precis ! Detta gäller för dig eftersom du har så stor kunskap gällande bilar. En vanlig svensson litar ju blint på den där stämpeln och värderar därför dessa bilar högre. |
Ulke |
Håller med Hasso helt och hållet.....förtroendet för märkesverkstäderna är svalt, inte bara här på forumet utan även för Svensson.... mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.