AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
546

Glapp i telefon

Visa användare
35
Holmblad
535D Touring -08
Jag har problem med telefonen som är fast monterad i bilen. Den har mer och mer blivit svårstad och jag får medelandet "sätt i kort" men självklart sitter det ett kort i och jag har kontrollerat att vända kortet tvätta rent med sprit osv..
Jag tror att det är glapp någonstans men vet inte var jag ska leta efter detta, så jag vore tacksam om någon kunde ge mig lite tips.
Har du provat den klassiska lösningen: Sätt i kortet i bakre simkort platsen istället! (Sitter i bagageutrymmet)
Visa användare
35
Holmblad
535D Touring -08
Jag tackar för tipset och har letat efter någonstans att sätta i ett simkort i mitt bagageutrymme men utan resultat. Vet inte detta beror på att jag har em e39 Touring årsmodel -00 eller om jag har en annan telefonmodel.
Du har en lur märkt BMW, med kabel osv på mittkonsollen? Leta upp telefonboxen bak i skuffen, den har en slits på ena kortsidan för simkort. Alternativet är att reparera kortläsarens kontakter i lurhållaren fram, det låter troligt att dessa havererat, lossat i sina lödningar eller liknande.
På sedanmodellen sitter telefonen alldeles intill och över vänster bakljus, man får lossa lite klädsel och/eller luckor, du får kröka lite på ryggen för att se den. Osäker på om Touringmodellen har liknande placering, sök gärna på forumet, har varit uppe många gånger tidigare.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.