|
|
|
|---|---|
|
Min bränslepump har havererat. Eftersom min bil inte är något praktexemplar så är jag inte särskilt sugen på att köpa en ny pump för över 2000kr. Tyvärr har det visat sig väldigt svårt att hitta rätt pump begagnad. Problem nummer två är att jag behöver inte bara en ny pumpmotor utan hela armaturen då filtret i botten har nötts sönder på min pump (är väl därför den har gått sönder). Min pump är en Bosh med nummer: 0580453019 Finns det andra pumpar till BMW eller någon helt annan bil som fungerar? En pump till en 318is 16V till exempel? | |
|
Finns här några experter? Kanske man ska skaffa en Saab istället? ;) Jag är erbjuden att köpa en pump som ser ut som denna: Länk [img]Länk Den har grövre returrör än min pump och en annorlunda strömkontakt. Men det borde väl gå att åtgärda. Frågan är hur bilen kommer att gå. Min pump ser ut så här: [img]Länk |
|
|
Bildlänkarna blev fel. Här är de riktiga: Pump jag är erbjuden att köpa: Länk Min pump: Länk |
|
Daniel_M |
Hej! Har haft samma problem, Jag provade den pumpen du är erbjuden men den fungerade inte. nu har jag en från en 320 89 utan bränsleretur har funkat bra för mig /D |
|
Intressant. Hur/varför funkade det inte? Vad har du gjort med returslangen nu då? |
|
Daniel_M |
Den pumpen verkar jorda i tanken medans vår pump har en + och en - kabel Stoppade en skruv i den och drog ihop med slangkläma |
Daniel_M |
Om du köper samma pump som jag gjorde så kan du bara byta pumpen och behålla själva ställningen så slipper du plugga returslangen, om du pluggar slangen så påverkar det ekonomimätaren. |
|
Tyvärr har jag (min pappa) köpt en sådan pump som inte fungerar innan jag han läsa detta. Det är dock möjligt att jag kan få lämna tillbaka den, men det bästa vore om jag kunde få det att funka med den på något sätt. Kan man inte dra en ny jord? Jag är helt okunnig om detta men finns det inga risker med att strypa returslangen? Jag skulle gärna byta hela armaturen då mitt filter i botten är nött så att det har blivit hål i det om det nu spelar så stor roll (det finns väl ingen skit i tanken får man hoppas). Det kanske dock är en bra ide att köpa en sån pump som du och endast byta pumpen. Har du förresten märkt någon ökning i bränsleförbrukningen nu sedan du bytte till 320-pumpen? |
|
Daniel_M |
Nej ingen ökning av bränsleförbrukningen, Det enda jag märkt efter att jag strypt return är att ekonomimätarn visar lite fel. Jag försökte jorda den andra pumpen men lyckades inte |
|
Jag fick det heller inte att funka med den vita pumpen. För det första var den svår att få ner ordentligt pga av det hårda filtret. Att jorda i tanken gick dock bra. Jag lyckades få fram bensin men inte tillräckligt mycket. Antingen tror jag pumpen är för svag eller möjligen var den för hårt pressad mot botten av tanken. Jag får väl leta en ny pumpjäkel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.