|
|
|
|---|---|
|
hallå......har ju problem med nivåreglering som läcker i min nyinköpta 735ial, letar nu efter vilken behållare man skall fylla på oljan i och har hört att det skall vara pentosin chf11 i den, stämmer det och som sagt då...vilken behållare är det. Killen jag köpte av har inte skakat fram instruktionsboken än tyvärr. | |
|
Samma behållare som till styrservon. Det står på locket vilken olja du ska ha och nivån ska ligga 5 mm över botten på nätet när oljan är kall. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
ok...tack...skall kolla detta ikväll, stämde det att det skall vara pentosin CHF11??.... Det är samma system alltihop broms, styrservo och nivåregleringen va?? |
|
|
Japp det är samma system. Och det är lite beoende på vilken årsmodell du har som det ska va pentosin 11. Som sagt så stor det på locket. Sitter bredvid oljefiltret. Kolla noga för det står inte speciellt tydligt. |
|
|
Bromsarna har väl inget med den oljan att göra? BromsVÄTSKA är väl något helt annat? ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Det är samma system till bromsSERVO, nivåreglering och styrservo, och det ska vara CHF 7.1 eller 11S beroende på årsmodell. Köpes lämpligen på BMW till bra pris. Till bromsarna använder man såklart bromsvätska. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, jag som blandade ihop det lite. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
tack så mycket, fungerar mycket bra nu.... |
|
|
Har en liten fråga till om nivåregleringen, det finns knappar som det står S/K på, vad gör det för skillnad, är det till nivåregleringen eller till ASC:N?? |
|
|
S = Sportdämpning K = Komfortdämpning Dvs du har EDC i din bil, Electric Dampfer Control. |
|
|
OK...tack så mycket...är ju en djungel av lyx i denna jämfört med min andra bil 745glt-16v....vet ju inte vad allt är till för..... :) |
|
| I instruktionsboken till min 750 så står det att det går bra med LHM olja också. | |
|
jo....det var faktiskt den oljan jag använde....läckan jag hade var inte vid stötarna utan låg i motorrummet från slangen i påfyllnadsburken till servo oljan. Blir att inhandla sån snart...men huga...skatten blir inte rolig.....2560:-.......har familj med tre barn och min 745:a har vart perfekt men lite tråkig nu...skall se till att familjen skall trivas i min nya 7:a nu hoppas jag....men en bit kvar har jag..besiktningen också...men tror inte det blir problem.... sonderlack..ser man det som ett plus...eller bara problem, jag fick med ett recept på blandningen men är det dyrt..?? EDC...är det vanligt på 735:an?? |
|
|
Min läcker också lite grann på samma ställe. Betalade skatten i fredags, 2951 kr... suck. Vad det gäller lack så känner jag en lackerare som sa åt mig att det spelar ingen större roll vad det är för färg som ska på, det blir ungefär samma pris ändå. Det gällde iofs en VW Bubbla som jag ville få lackad i British Racing Green. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.