|
|
|
|---|---|
| Vart kan man tänkas få tag på sådana till min 325:a? De förra däcken är michelin som var nå specialare. Tror polaren sa att fälgarna var 15.6 tum. Inte säker dock. | |
| Varför ska du har så lustiga däck? Går ju alldeles utmärkt o slänga på 225or eller 215... Kan inte tänka mig annat... | |
|
Går INTE "alldeles utmärkt" att montera 225 eller 215 med normala tumstorlekar på mm fälg som detta är frågan om. Dessa däck är med tillägget TRX, dvs ej tum däck utan passar bara på mm fälgar ,dvs TRX fälgar...DYRA däck och dessutom svåra att få tag på. Mest troliga dimensionen är 220/55-390(dvs 390mm höga vilket då gör ca15,4 tum) ...Michelin tillhandahåller dessa däck...Men de kostar nog i storleksordningen 3'-4' stycket (eller liknande). Vet inte just nu var du kan få tag på dessa..MEN,om nu sök funktionen fungerar(har inte gjort det så bra idag har jag noterat) så finns en del disk. ang. detta med TRX tidigare. Mvh Janne. |
|
|
TRX-däcken var nåt som Michelin hoppades skulle bli nåt för många år sedan... Inget att ha i dessa tider, svårt att få tag i och dyrt! Tips: Glöm TRX-däcken (och dina fälgar), kolla på Power-Börsen här eller på blocket eller nåt... Köp nåt annat, alltså däck o fälgar i normala dimensioner. |
|
| okay. min morbror sa att han hade hittat några 205 som skulle passa enligt en verkstad. fick det för et billigt pris med. annars sa han att det fanns michelin specilare att köpa för 1500/st. inte så farligt tycker jag. | |
|
Ok,undrar vad den verkstaden hade för erfarenheter egentligen :) 205:or med vanliga tummått går ej på denna fälg... För 1500kr så hittar du möjligen regummerade TRX,JAG har aldrig stött på Michelin TRX i den prisklassen iaf. Inte ens på åttiotalet. Klart om du har en "kusin" på Michelinfabrik så kanske det går ;) Berätta gärna hur fortsättningen går :) Mvh Janne. |
|
|
3-serien har aldrig haft däck i dimension 220/55-190. Kanske har någon monterat på E28-fälgar på din bil (uppdatera gärna profilen till rätt bil), så det är därför de sitter på? Det går inte att montera tum-däck på mm-fälgar, men det har redan sagts. Det fanns faktisk mm-däck till E30, dessa hette TDX. En form av run flat-däck, men de blev ingen succé. Fälgarna hade dimension 365 x 150, däcken 185/60-365. Mer info finns här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.