|
|
|
|---|---|
|
Försök till beskrivning på vagnen ifråga: Ingen stötfångare fram(hemmamonterade blinkers fastsatt med någon form av självhäftande tejp??),startar ej, men startmotorn går runt och tendens någon gång att vilja tända på någon burk. lm-fälgar 15'' Remotec med slitna bakdäck o hyffsade framdäck i 205/? dim. Bakljuset vänster bak ´fungerade ej.. Takluckans vev var sned o vind,men manövreringen av luckan gick ändå smärtfritt. M-sport ratt(likadan som i M535:an). Ingen stereo. Hemmaklistrad solskyddsfilm på rutorna bak..Såg för dj*****t ut. Går inte att veva ned rutorna som det nu är delvis pga filmen men också beroende på att vevarna var av?!? :) Otroligt matt lack(röd) Inga v-däck. Ingen instruktionsbok eller någon som helst dokumentation för den delen. Dimljuset vänster fram trasigt. Kolsvart motorolja...Dvs servicen ej gjord nyligt iaf. Sportluftfilter med hemmagjord isolering mot varmluft(plåt)+väggisolering runt denna dessutom :)) Borrade hål i grillen för att motorn ska få luft nu...Dvs grillen nu förstörd på den sidan. Svartmålad front...troligen med pensel :) Relativt rostfri..Ev någon liten "bubbel" vid någon skärm. Ej original sidoblinkersglas. Det här är annars en 320i Touring-90 med manuell växellåda..Största tveksamheten är naturligtvis motorn,hann inte kolla vare sig gnista eller bensin...Det borde inte vara kamremsras iom att den tände ibland(väldigt kort,någon tiondelssekund kanske). Kompressionen vet jag inte heller någonting om annat att det naturligtvis kan vara brister i toppen.. Avgassystemet hängde en smula löst+såg inte nytt ut direkt. Maxsänkt..Var inte många cm spelrum i hjulhusen tyckte jag.. Gått enligt mätaren dryga 22000mil. Import för 5 år sedan. Körförbud,ej skattad.. Jaja..Någon som vet vad en dylik vagn skulle kosta på "öppna marknaden"? Positivt var iaf att karossen var i det närmaste "rostfri"+ att fälgarna var lite större än standard(svartlackerade) :) Mvh Janne. | |
|
Tillägg>>>Körförbudet beror på att den vare sig är skattad eller besiktigad i tid.. Mvh Janne. |
|
|
Det låter som en riktig "rugguggla" på din beskrivning. Känns inte som att den vagnen är värd många kronor. Den kan ju inte vara allt för lättsåld så ett skambud(inte för många tusingar..) kan nog funka! " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Jag köpte denna Länk i våras för 12500:- och med den som utgångspunkt så skulle jag inte betala mer än en femhundring för den du pratar om! ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Ok...mellan 500kr-"några tusen". Fler bud...Gärna lite mera "exakta förslag",likt det jag fick av Micke :) Mvh Janne. |
|
|
Hej Janne Är det en bil du har tänkt att köpa och fixa till för att sedan sälja eller behålla? Om det är en bil du skall fixa till så skulle jag tro att det kostar säkert mellan 3-8000:- beroende på vad du kan göra själv och om du kan hitta bra beg.delar. Värdet på en iordninggjord 320i Touring -90 med osäkert miltal, skulle jag tro ligger på ca:8000:- (mer skulle iallafall inte jag betala). Så om jag skulle vara spekulant på denna så skulle jag värdera den till max:1500:-, om nu karossen är "rostfri" och fälgarna är vettiga (ej kantstötta). Lycka till, med vad du en skall göra. Micke |
|
|
Max 5000:- skulle jag betala. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Tack för svaren hitintills.. Om jag köper den så är tanken att fixa till den för att sedan sälja..Ja. Mvh Janne. |
|
|
Kör den till skroten istället! För mycket jobb att få den i kör och säljbart skick. Mats |
|
|
Nja...Med lite flax så är det bara något relä eller kontaktglapp vad startproblemen anbelangar...Men,visst är det en chansning att handla denna. En av grabbarna ville också ha något att pyssla med nu under hösten...så bara rent ekonomiskt tänkande är det ju inte :) Mvh Janne. |
|
|
Gissar på ca. 5000:- ja med.. _______ /Chrille |
|
-Bjudko- |
Friska bud här. Max 2 papp med tanke på att man kan få en bes/skattad för under 10. |
|
Lite info angående senaste besiktningar också: Gått igenom besiktningen helt u.a. i början på 2003. 2004 fick den som enda anmärkning för högt lambdavärde(1,06) som åtgärdades senare.. Så med lite tur så är den inte ett helt hopplöst fall, med hur mycket fel som helst vad gäller den biten då. Men det verkar onekligen som om "mycket negativt" hänt senaste året på vagnen. Nåja,vi får väl se vad det blir för bud till slut.. Mvh Janne. |
|
|
Bilen ifråga var ute på anbud via kronofogdemyndigheten och mitt bud var tydligen för lågt(3001kr :))...Den var nu såld till någon som gav ett högre bud än så iaf. Jaja...kanske lika bra det ;) Tack ändå för engagemanget i frågan. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.