|
|
|
|---|---|
| Började "klonka" lite för några dagar sedan, men i helgen blev det värre. Svårt att beskriva ljud men det låter som om ljuddämparen slår emot fast det kommer från framvagnen. Låter mest om man svänger höger och kör på ojämn väg. Kan det vara dämparen eller? Tips mottages. Har inte haft tid att krypa under än och det är en 518 -92 | |
|
Mest troligt är det ett pendelstag till krängningshämmaren. Det kan även vara en spindelled, en länkarmslagring eller stötdämparen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Min erfarenhet säger bakre casterstagsbussningen. Haft det på 2 bilar. | |
| Vet inte vad det heter, men det var ett "U-fäste" som höll fast krängningshämmaren. | |
|
Jag gissar som Jesperado på pendelstaget. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Klick-klonkar stötdämpare som är sönder, också? - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Tompa61: Då var det pendelstaget, det är det absolut vanligaste... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.