AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.718

Komfortstolar i M5 ?

Hawar
Länk

Såldes M5 E39 med dessa stolar eller har det hänt ngt spännande med denna M5:a ??

// Hawar
Gick säkert att få från BMW Individual. Man får kolla bilens utrustningsspecifikation för att veta om så är fallet eller om stolarna är eftermonterade.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Vad har denna stackars m5:a på huven?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Hawar
Har svårt och tro att det är en indvidual men du kanske har rätt, känns mer som att något inte står riktigt rätt till.
Såg daktiskt en på BMW Dandryd. Som var blå, utan sportstolarna. Orginal stolarna från en vanlig BMW 5 serie E39.
Jag tror att det har varit inbrott eller liknade. Special beställning?..nja det vet jag inte. Tycker att det är konstigt att inte ha vanligaM5 sport stolarna.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
bmw320cab
Skulle inte köpa bil av dom även om dom var dom enda bil försäljarna i gbg. Mycket konstiga bilar.. färger som inte stämmer med chassin nr m.m
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns väl alltid någon som föredrar komfortstolarna och är beredd att lägga till pengar för dessa. Finns även en del 530 med M-sportpaketet dom har dessa stolar även om dom inte är vanliga. Däremot att en M5 skulle ha de vanliga stolarna från fabrik känns väl mer långsökt.

___
//Ulf
bmw320cab
Är du intresserad av bilen så kan du få ett nr till en kille i Gbg som kollar upp så att bilen inte är "justerad" "mätarändrar" om du vill. Han har hjälp flera av mina polare att slippa köpa "grisen i säcken".

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har sett den bilen i verkligheten. Inte så vacker med annan växelspak + gälarna i huven m.m.

Komfortstolarna kunde man välja om man ville ha från fabrik. Har sett ganska många utrustningslistor där folk har valt till det. Går då inte under BMW Individual, men man hade kunnat tro det.

//Schnitzer

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Denna M5 tittade jag på för ngt halvårsedan.
Är du noggrann i fråga om skick ska du leta vidare...

Nicke
Hawar
Hade inte tänkt köpa den där ändå, magkänslan e lite sisådär angående bilen.

Hawar
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Bra, för den ger ett verkligt slitet och vanvårdat intryck.
Sedan Z3-gälarna i huven...
Suck.

Nicke
Hawar
Ja, jag förstår inte hur folk kan missköta dyra bilar på det där sättet. Helt ofattbart, väldigt tråkigt...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
M5 E39 gick att beställa med komfortstolar istället för Mstolar som vanlig fabriksbeställning.
Asken
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Den ser ut att ha knapparna för dom aktiva stolarna (massage)
på mitt konsollen i alla fall.. Så troligtvis är den nog beställd med
komfortstolar..

Mvh Jimmy
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Jag har aldrig sett så nedsuttna och slitna stolar i en E39 förut.
Kan ju hoppas de är eftermonterade, annars stämmer säkerligen inte milen.

Nicke
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Som Asken m.fl. nämnt så om man valde massagestolarna så fanns det bara i komb med komfortstolarna. Gick säkert att beställa om man inte ville ha massage eftersom alla kroppar är olikformade och man kanske satt skönare i komfortstolarna helt enkelt.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Det finns alltså utseendemässigt 3 stol-alternativ till M5 E39:

1. "Sportive" Standard sportstolen utan massage.
2. "Exclusive" Sportstol med annat sitsmönster och massage
3. Komfortstol som i vanliga E39 med massage.

Jag har sett alla ett flertal gånger även de sista.

Nicke
Bra, då var det utrett en gång för alla :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.