|
|
|
|---|---|
|
Igår justerade jag om luftmängdsmätaren och tankade i 40 liter etanol (E85), hittils har det funkat kanon. Märker ingen större skillnad. Är det någon annan som har erfarenheter av kombinationen etanol (E85) och BMW ? Justeringen var bus enkel, gjorde det på macken när jag tankat, tog 2 min och enda verktyget var en spårmejsel. | |
|
Sök på forumet efter etanol eller e85. Finns en hel del som har testat. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Paap Reeder |
... ? Tog du verkligen rätt slang ..? MVH /// Paap R |
| Har inte Du en 60-liters tank? I så fall kanske det fortfarande finns bensin längst ned i tanken som Du kör på fortfarande. Sen när etanolen börjar sugas in så kanske det händer helt andra saker. Har nämligen svårt att tro att Du kan köra på 100% etanol bara genom att justera LMM:en (hur justeras en sådan btw?) | |
|
Sök, så skall ni finna att det inte är så otroligt om man kan köra 50/50 utan konvertering, finns många som gör det. MvH Thomas |
|
|
Japp, instämmer på CypherX. Jag kör med 30-40%, ibland utan "upptrappning med 5-10-15% osv.), detta pga. att inte alla mackar har det. Ingen justering. M50:n går klockrent på 30-40% E85 Den nya kärleken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.