|
|
|
|---|---|
|
Hej alla ! Igår satt jag och rengjorde stereon i bilen .. strök över den med en fuktig trasa .. gick över alla knappar och plastdetaljer ... Sen upptäckte jag till min stora förvåning att stereon bara fungerar via multifunktionsratten ... På själva konsolen kan jag bara sätta på/stänga av och höja/sänka volym .. resten av knapparna fungerar ej ... Radion och CD_n låter som innan men som sagt jag får sköta allt via ratten .. lite trist .. vad göra.. hjälp :-( | |
|
Ingen som kunde hjälpa ? Det kunde de inte på bmw heller .. men nu i alla fall börjar det hända saker .. Trycker man på flera knappar samtidigt så återfår man en del av funktionerna. Detta efter att jag öppnade huven och tog bort - polen från batteriet under ett par timmar. Fick någon form av nollställning av elektroniken där bl.a klockan och trip-mätaren försvann ... Kommer iaf att hålla er uppdaterde med min lilla monolog ;-( |
|
|
Plocka ur stereon och låt den torka på ett element t.ex. / J BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Jag har exakt samma problem, dock när jag återmonterade min orginal stereo. Har du fått ordning på grejerna, eller någon som vet vad det kan vara? |
|
|
Lösningen var jätteenkel .. plockade ut stereon, tog loss CD-enheten och på den främre panelen med knapparna var det ett litet lager rost/fukt som hade bildats.. bara rengöra och torka lite ... så var det klart ! Lycka till ! |
|
|
Mitt problem löste sig. Det var en av de små röda kontakterna inne i MID displayen på krestkortet som hade lossnat. /U |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.