AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.056

Tips för begagnad 525:a '93

Jag skulle vilja fråga detta forums kunniga deltagare följande:
Funderar på att köpa en begagnad 525:a årsmodell 1993. Vad tycker ni talar för och emot den bilen? Vad tycker ni om automat-låda? Hur många steg har automatlådan?

I all vänlighet: /Christos
hi
20
hiblopp
E91 325i -11
Hallojs!

Jag köpte nyligen en 525 -95 efter att ha läst in mig rätt mycket på E34 här på forumet. Det blev en 525:a eftersom de verkar hålla riktigt bra.

Min har automat och det känns bra på en så pass tung bil, då mitt körsätt med manuell låda tidigare har resulterat i ett antal snabbt utslitna kopplingar...
Det är ju ingen räserbil precis, men otroligt skön glidarvagn! Tror att en 93:a har 5-stegad automat som min 95:a.

Emot bilen talar inte mycket, men om den har executive-paketet så har den lister i dörrens färg längst ner på dörrarna (M-technic). Dessa lister samlar mycket lätt smuts och börjar rosta inifrån. Byte av alla fyra går loss på strax under 2000 spänn. Vet inte om det går att ersätta dess med de svarta gummilister som sitter på bilar utan executive-paketet och vad dessa isf skulle kosta.

Lycka till med bilköpandet!
------------------------------
// Hiblopp
jag köpte nyligen en 525iA o är mycket nöjd med den!bra drag o riktig skön o bara åka i,bästa bilen jag har haft,trots att den är så gammal!

su
29
suomiBMW
BMW 530i v8 -93
En 525 verkar vara ett vettigt BMW köp. Funderar själv hårt på en sån som förstabil i nästa sommar. Den verkar ha bra prestanda och samtidigt en rimlig bensintörst för en 1,6 tons bil med 192 hästar. M 50 motorns många goda omnämnanden i detta forum får väl också ses som en stor fördel. Om det blir av kommer jag förmodligen att importera den från Sverige då de är nåt hysteriskt dyra här i landet.

mvh Robert F
simpa
Det är en 4stegs automat med lockup och 3 körlägen

simpa
inte mycket talar emot ett köp av en 525 kolla tanken så det inte luktar bensin under bilen bara

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.