AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.450

Südschleife 2005, när du älskar att köra...

Sida 3 av 5
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Är allt spikat??
Sydsidan verkar dåligt uppdaterad.
Vilken tid ska vi samlas??

Mvh/
Marcus

Länk
För att deltaga i själva orienteringen under dagen behöver man inte föranmäla sig även om det är bra om ni ger oss en indikation på om ni kommer. För att deltaga i själva kvälls aktiviteterna önskar vi helst att ni anmälder det till mig på johanbimmer.se i förtid men annars allra senast vid samlingen innan avfärd.

Själv rundan är nu spikad och detaljerna kommer alldeles strax i denna tråd.

Topchop: maximal otur, se till att fixa ihop nåt så vänder säkert turen direkt (för du vinner väl själva südschleife)

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Johan,

Jag och Olof kommer påde på dagen och kvällen :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Äntligen har vi knåpat ihop slutgiltig (hoppas jag) info om Südschleife 2005.
ni hittar dokumentet här: Länk Mer info hittar ni inom kort även på Länk Har ni några frågor går det utmärkt att ringa eller maila till mig.

Se nu till att dansa antiregndansen på Fredag så garanterar jag er alla en riktigt trevlig heldag.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Kalle, ni behöver inte säga det, ni tillhör i stort sett sydschleifes inventarier.

För övrigt ser jag att min epost i inlägget en bit upp saknar ett alfakrull, givetvis är adressen johan@bimmer.se

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Då börjar det närma sig en av årets höjdpunkter! Missa inte südschleife i år som kommer att vara något utöver det vanliga. Till alla er som kommer en stund innan till Kulturens Östarp så får ni gärna ta en fika i cafeét då det är en klubbmedlem som driver det, en liten rolig detalj som uppdagades idag.

Är någon osäker på var det är någonstans och inte blir klokare trots vår karta så rek jag att kika på denna högst enkla men ändå klargörande bild.

Länk

Jag tar mig friheten att anta ni hittar till Lund...

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
”Lund"...va' e' de'...? :)

Som vanligt så kommer jag väl att ringa för att fråga om vägen...

/ Mvh Joakim

Länk
med det nicknamet är det ok att inte veta var Lund ligger ; )
Du är välkommen att ringa såklart!

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Då var det styvt 30 timmar kvar till start av südschleife 2005 och man sitter som på nålar och bara längtar.

Det ser ut som om det skulle kunna regna i vissa delar av Skåne under lördagen. Med lite tur slipper vi skurar och det vore såklart optimalt.

Det är nu spikat att west sektionen har skickat ner sitt special tema med spetskomptens inom BMW och kommer att göra allt för att ro hem vår buckla, något i stil med Karlskrona Mickes manöver 2004. Jag uppmanar alla i Syd att ställa upp och visa var skåpet skall stå! Låt inte ett eventuellt regn påverka det hela då det blir mkt trevligt även om det regnar.

här kan ni se det väder som SMHI gissar på att det blir under lördagen www.bimmer.se/vader_sydschleife2005.jpg jag har bevakat det ett tag och faktum är att det ljusnat något sedan igår så vi håller tummarna.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Gör ju inget med lite regn när man sitter i bilen :) Med mina "fina" slitna Falkendäck bak kan det istället borga för spektakulär körning :D

Mvh,
Kalle
jag lovar att oavsett Falkendäck eller inte så blir det spektakulär körning. Just nu så är regnet förskjutet till kvällen vilket låter helt underbart!
Länk

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag och min sambo och vår lilla buffy Länk kommer.

Nu gäller det att gå igenom bilen och tvätta och putsa lite.

Jag har aldrig varit på denna träff tidigare, vad kommer det vara för typ av akiviteter, vad ska man medtaga och vad ska man vara beredd på? För om jag har förstått det hela rätt så är det inte som en vanlig BMW träff, eller?

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Mugge: Om ni ska vara med på Oktoberfesten på kvällen, så rekommenderar jag att ta med maltdrycker ;) Fin hund!

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Jag sitter här och funderar på om man skall tvätta bilen eller inte...

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ja det är klart att man ska tvätta bilen...

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Mugge,

Jo, men jag har 35 mil att köra ner , och regnar det är det mycket jobb i onödan :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jo det är klart, då är det en helt annan femma :-)

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Viktor, en god tumregel är att bilen blir aldrig skitigare av en tvätt, sen är jag kanske inte rätt person i frågan men det är en helt annan historia...

Mugge: det hjälpte tydligen o pusha lite ; ) skoj att ni kommer!

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tackar, blir nog väldigt skoj!

___
Läs begagnatguiden!
Länk
E38B12: Kör ner till Lund/Malmö först, om vädret är bra så hittar du en GDS-hall någonstans. Sen kör du till träffen i en skinande ren E34 ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.