AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.453

Südschleife 2005, när du älskar att köra...

Sida 1 av 5
Äntligen är det dags för Sydsektionens årliga tradition Südschleife!
Årets upplaga kommer att bli helt fantastisk och ingen lär bli missnöjd. Alla bitar är inte på plats än men preliminärt ser det ut så här.

När: den 1:a oktober, samling 10.30
Start: Kulturens Östarp (beskrivning kommer)
Målgång: Motorgården i Ängelholm

Under dagen kommer körning att varvas med frågor och aktiviteter samt bespisning längs med vägen. Det passar alldeles utmärkt att icke BMW tokiga barn, gubbar eller fruntimmer deltager då vi skall försöka ha lite blandade frågor och aktiviteter.

Efter att själva bilorienteringen är klar avslutar vi med en riktig Oktoberfest på Motorgården i Ängelhom. Buffé med tillbehör kommer att serveras. Övernattningsmöjligheter finns så att även långväga deltagare kan vara med.

Pris 80:- för dagsaktiviteten och ytterligare 100:- för Oktoberfest med väl tilltagen Buffé, att sova över är såklart helt kostnadsfritt.

Ändringar kan komma att ske och isåfall uppdaterar vi tråden här.
Det spikade programmet skall även finns med på bmwcs kalender samt på sydsektionens hemsida www.bmwcs.com/syd

Jag säger det en gång till, missa INTE årets upplaga som kommer att bli något utöver det vanliga.

Har ni frågor får ni gärna maila mig eller ställa dom här direkt.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Då är det dags att putsa bilen och vässa pennan.
Anmälningar via bmwcs eller autopower?
anmälning kommer troligtvis att ske via sydsidan men jag återkommer även här om det.

Givetvis är det bra om folk redan här och nu kan säga mellan tummen o pekfingret om dom kommer.

Bumsan: Ett hett tips är att ta den bilen ni hade sist då det blir mkt roligare...
även för er alltså ; )

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
"Mellan tummen och pekfingret" så kommer vi. Vilken bil det blir får vi väl se. Förhandlingar inleds...
Count me in! Självklart kommer man på detta fantastiska evenemang! Förra årets Südschleife var och är den absolut roligaste endagsträff jag varit på. Hoppas att vi har vädret med oss även i år!

Sätter Bitburgern på kylning och Jägermeistern på frysning inför kvällsaktiviteterna :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Ahhhh...
Du lyckades hitta ett datum som inte funkar för mig...
Hur ska jag lösa detta tros, måste ju försvara min titel. :-) Länk

///Micke
Touringklubben: Länk
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Mellan fingrarna kommer en del av familjen.

MVH Topchop
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Förra året var ju riktigt trevligt.
Jag lär nog också dyka upp, får se om jag får med grabben.
Annars kanske man kan samåka med någon annan här uppifrån.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Micke:du har inte en chans i år, frågorna är specialkosntruerade! Men se till att ordna ledigt så vi kan ha skoj ändå!

Topchop: vi rek. en turbo eller V8 så att du kommer fram tills kvällsaktiviteterna ; ) HUr gick det med intrumentet by the way?

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Johan:
Specialkosntruerade frågor känns som fusk. Men det är klart, ni skåningar måste ju oxå få chansen att vinna. :-)

///Micke
Jag är också med "mellan de där fingrarna"...avslutar på hemmaplan...kan ju inte bli bättre :)

Micke: det är ju "din dag" på torsdagen och det är ännu mer "din dag" på söndagen...så du kan väl ta ledigt tors-sön...? ;)

/ Mvh Joakim

Länk
Johan, inga frågor i stil med "Vilken blomma är detta?" osv hoppas jag. Frågorna ska ju vara BMW-nördkunskaper som man briljerar med :)

Annars kan ni räkna med mig på rundan såväl som kvällen ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
alla är inte nördar Olof ; ) Jag tycker även resten av familjen som tycker det är skoj fast dom inte är nördar ska få en chans att briljera. visst bör frågorna ha någon slags anknytning men det MÅSTE inte vara motorbeteckningar och ventiltallriksdiameter på USA modellen av den 3 versionens M62 (den utan förvärmare alltså)

Jag lovar att vare sig den nördigaste som den onördigaste av oss kommer att sitta och tycka Südschleife hade dåliga frågor när dom summerar dagen/kvällen i efterhand.

det kommer att bli typiskt svensk med "lagom" frågor i en "lagom" blandning

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Skall ni ha onördiga frågor så håll borta Railo från skrivandet, ingen (INGEN) kan nå den nivån på nördighet som den mannen kan :-)
Oh well. Min nördighet är faktiskt inte så stor, dock är inte mina trädgårds- eller knyplingskunskaper det heller så jag hoppas på frågor som har nån anknytning till bilar iaf ;)

Kalle och jag kör väl i vanlig ordning i en bil, om det kommer förkomma aktiviteter i samma stil som förra året planerar vi att hyra in en 5-åring i bilen som kan genomföra dessa bättre än oss.. sen tar vi äran för allt :D

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
ufo:
Vad menar du med "din dag"?

///Micke
Micke: har du inte kollat almanackan...? Torsdag 29/9 + söndag 2/10... :)

/ Mvh Joakim

Länk
Ofaan, det hade jag inte.. Vad vinner jag? :-)

///Micke
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
jag trodde Südschleife skulle gå av stapeln den 10/9-05...det står det ju på Syd hemsidan...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
An
56
Anders Jonsson
325i -01
325i -85
3,0S -75
3,0Si -74
3,0Si -74
3,3LA -74
2800 -70
2500 -69
Hej, även jag trodde att den skulle gå av stapeln den 10/9 enligt hemsidan där det står obs nytt datum den 10/9... Därför har vi i väst nu planerat stor provkörningsträff den 1/10 så det kan bli lite svårt att hinna med både och...

Vad är det egentligen som gäller och varför finns det så motstridig information?

Vad gäller frågorna får de gärna vara så nördiga som möjligt - vi vet ju hur det slutade 2002... :-)

Beklagar att informationen på hemsidan inte varit korrekt. Nu ska den emellertid stämma.

Jäkligt trist att det krockar med Westarnas provkörningsträff, men detta utesluter ju inte att ni ansluter till Motorgården i Ängelholm framåt kvällen!!! :-)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.