|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som råkar ha en inscannad monteringsanvisning för ett kcr chip till min diesel? Jag fick med ett chip när jag köpte bilen. "Den satt i innan besiktningen" sa han, den äldre herrn som sålde. Han hade inte en aning om hur den suttit montrerad men det var inte svårt att få dit den rätt. Dock vet jag inte om den är rätt inställd. Jag har monterat den o den ger en klart märkbar effekt! Men jag behöver veta hur jag ska göra för att ställa in den riktigt. Någon som kan ge mig en länk el nåt så jag blir klar över hur man gör för att få en perfekt inställning? Bearclaw | |
|
Antar att du har den modellen jag hade i min gamla 525 tds -93...?! 171 tror jag den hette... Den skulle iaf anslutas mellan kontakterna som går till pumpen vilket jag antar att du redan gjort.. Sedan skulle den lilla svarta sladdstumpen in på en kabel vid MAP sensorn på vänster fjädertorn. Den som det går en slang från insuget till. Kabeln skulle ge en spänning mellan 1.5-5 volt ungefär vid tomgång resp fullt laddtryck om jag minns rätt.. fanns 3 kablar där att välja på. När du sedan gjort det färdigt så finns det en liten justerskruv på ena långsidan... vrid den åt vänster flera varv tills du hör att den klickar över.. skruva sedan in den ca: 12-15 varv.. börja lågt, provkör en runda och skruva in lite till och provkör igen.. Snart märker du att bilen liksom vill gasa själv nästan, då är du i princip på max och jag rekomenderar att backa ett kvarts till ett halvt varv... Lycka till! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Ursäkta dröjsmålet, men tack för tipset! för jag gjorde som du beskrev o det funkade fint! Bearclaw |
|
|
låter bra! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.