AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.643

Ge förslag på billiga o bra bilar!

Sida 1 av 2
Ska snart flytta med ett par polare till örebro för att plugga...och vi hadde tänkt att köpa en billig bil i stort sett alla kategorier..och den ska va säker..minst en airbag och ABS...
Och taket är 60k i inköp...föslag på bil tack! (?)

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
En 318is e36:a?
Tycker som MD

Mvh
Henke
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Som MD säger är ju E36 318is det självklara valet om ni inte behöver jättemycket plats. Behöver ni det är väl E36 318i Touring inte helt fel.
Hade jag varit "fattig student" så hade jag inte köpt en BMW över huvud taget...nåt japanskt hade det blivit. Fast ni verkar ju ha lite flis iofs.
E36 Compact. Billig i inköp samt drift och kul att köra. Lite fel på modellen då det inte finns så mycket som kan gå sönder. ;) Samma säkerhetsnivå som övriga E36:or. Nästan japansk kvalitet förutom lärkvingar (länkarmar) som flyger bort vid 10 000mil. Går att köra på styva halvlitern om man vill. Här har du en: Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Alla bilar går ju sönder, behöver repaeras allt eftersom. Köp en bil för 40, hittar säkert en fin 318is för den summan, lägg undan övriga pengar på ett separat konto för framtida reparationer. Då har ni garderat er ganska bra.

Annars kanske det är mer ekonomiskt att köpa en sur toyota och bara köra, men hur kul är det i längden?
Köp en sen E34 525i. Väldigt mycket och bra bil för pengarna, och dessutom får ni en slant över.

Eller så köper ni en tidig E39, men då får ni räkna med lite fix och reparationer.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
MB W124 200E. Billig, komfortabel, hög kvalitet, krocksäker, bränslesnål och skönt slö acceleration. För runt 30KSEK går det att finna fina exemplar.
Tack för förslagen...men är rädd för att jag måste lämna BMW utanför detta bilköp...försäkring och villjan att dra på är för hög/stor och inte krocksäker...då menar jag V40 stuk på d hela..vi har kollat på nätet o minimum e Airbag förare och Ac hehehe Ac e livsviktigt ;) Vi har inte flis.....men vi har bilar som vi ska sälja innan vi drar till Örebro

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med bjoerck helt och hållet ang W124! 220E och 230E på 136 resp 150 hk bör ha driftskostnader liknande 200e men inte lika tråkiga ..
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Köp en japansk bil, tex Toyota eller Honda.
Betydligt bättre kvalite och hållbarehet på vissa tyska bilar + dom drar betydligt mindre med soppa, inte lika svindyra försäkringar som tex många Tyska bilar har...som jag ser det är dom här bilarna helt perfekta bruksbilar!

Mb och 525 går helt bort som billig bruks bil i mina ögon...pga deras bränsletörst!
Tex min gamla civic låg på 0,75 när jag körde hårt..(dvs sen till jobb)..slå det med en bmw ;)

/Pelle
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nyrenoverad AC: Länk Opel -97: Länk Laguna -97: Länk Favoriten!: Länk

Mvh
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Instämmer med PowerMac. En 316 compact kan nog vara värt att titta närmare på.

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Har hittat en på Blocket en Volksawagen Passat 1,8T Länk
Ser ut som om den har airbag förare o passagerare...och verkar som om den har lite mer hästar än vanligt...hoppas att d blir den..tycker den e skit fin (förlåt mig min älskade 325IA :'( )...börjar nästan gråta när jag tänker tanken på att sälja min nuvarande...
Men iaf så är den billig i försäkring o drift...men men får la se hur d blir...

Om säkerheten har hög prioritet kan vi nog glömma E36 3-serien på en gång. Inga vidare resultat i krocktester.... Jag skulle snarare rekommendera en långmilad E39 96-97. Klart prisvärd, än om det kan bli dyra reparationer om man har otur. Men det gäller de flesta bilar iofs.. En Volvo S/V40 kan kanske också vara ett alternativ. Bra bilar och en riktigt trevlig modell i min mening.

//Chrille
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker det låter väldigt bra:

"Passat årsmodell 97. Mycket fint skick och går väldigt bra. Har gått 16100km."

"Nyligen servad för 20 000:- hos Volkswagen. Kamrem, spindelleder, vattenpump mm bytt.
Mycket fin inredning i cremefärgat skinn och träpanel. "

"Bilen är trimmad hos BSR för 25 000:- har ca 235 hästkrafter, går som en klocka. Bilen är sänkt. 17" ATS fälgar med 45/225 däck.
Vinterdäck finns."

Köp!

Mvh
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
en saab 9000 kanske. Inte sådär jättesoppasnål, men säker och trevlig att köra.

ha de/benke-med e21 abstinens
För 60 000 kr får man numer t o m en Saab 9-3. Också det en trevlig modell som dessutom går relativt billigt. En Aero kör man (med måttligt tryck på högerfoten) på strax under 0,7 vid landsvägskörning!!! En turbodiesel går också rätt så billigt. Framför allt är 9-3:an säker och bjuder på hyfsat bra komfort. Personligen gillar jag även Saabs ombonade inredningar och härliga stolar.

Två exempel:

En 2,0i-99 17000 mil för 59000kr:
Länk

En 2,2TDI-99 24000 mil för 60000kr:
Länk

//Chrille
JO bilen jag hittade på Blocket...Passaten den verkar jäkligt bra...men jag har mailat o fått svar men så frågade jag honmo om vad som gjordes när den trimmades på BSR för 25k...har itne fått svar ännu, 4dagar senare.
PÅ BSRs hemsida så finns d inget trimm för 25k till en Passat 1,8T -97...men däremot till -02 men d ger inga 235hk. MEn oavsett om den inte har d så kan jag tänka mig bilen...hittar ingen annan med skinninredning :)

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Någon som har provat Mercedes A-klasse? Funderar på den som vinterbil ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.