AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.395

325 e36 vs saab 9-5 aero sportcombi

Sida 2 av 5
jimmy/bmw
328 ligger väl på 204hk !!
Då måste ju 330n ligga på 250 hk minst? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
jimmy/bmw
328 ligger väl på 204hk
Det finns en väldigt god anledning till varför just M52B25 har mer effekt än vad som anges. Sök o du skall finna spaltmeter.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
BMW_M3
läste igår att 330 inte har 231hk som anges av fabriken. uyan att den har 225.8hk på riktigt. sidan jag läste den på va på den danska bmwspesialisten som numera heter shideman. hur ska då 328 ha 204.
BMW_M3
eller så e det jag som inte fattar danska ;) men här kan ni läsa själv Länk
jimmy/bmw
Flåklypa var det inte du som tyckte att din 328 gick lika bra som din polares 330 ??
Jag provade en 330i Touring som underträffade mina förväntningar och då ifrågasatte jag dess prestanda. När Hutz köpte sin 330i så gick jag ut och erkände att 330in går riktigt bra, den utan tvekan snabbare än min 328. Bägge åsikterna finns nedskrivna i något/några inlägg här i AP-djungeln.

AP= Autopower. :-)

Flåklypa
Även 330 Touringen var snabbare än min 328, men inte med så mycket om man jämförde mätarna emellan.

Flåklypa
jimmy/bmw
ok skulle var kul och se hur min 323 står sig mot en 328 !!
har du nån aning?
mvh Jimmy
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
9-5 Aero med 230 Hk och 250 Hk är i princip samma motor med i princip samma effekt. Ja det är faktiskt sant. Det som man kan säga är gjort är att man gjort vissa justeringar i programvaran samt haft extra bra kylning på IC när man mätte effekten. Dessa 250 Hk Aero trillar tämligen snabbt ner till samma 230 Hk som den tidigare årsmodellen har, när man gasat lite och inloppsluften blivit lite varm. De 250 Hk finns bara i korta stunder och under gynsamma förhållanden. De 230 Hk kan den prestera i flera dygn på raken. Och detta är alltså inte den vanliga overboostfunktionen jag talar om.

Så att BSR mäter samma effekt på både 230 Hk och 250 Hk modellerna är inte så konstigt då de inte kylde IC på samma sätt som SAAB själva gjorde när de mätte 250 Hk.

Dr Tinnitus
jimmy/bmw
ok dom går ganska bra om dom bara har 230hk !!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
På svenska landsvägar är det ganska sällan man gasar mer än 20 sekunder i sträck, vilket borde innebära att det är hyfsat ovanligt att problem med hög temperatur på insugsluften uppstår. På autobahn, med lite mer långvariga fullgaskörningar, blir det en annan historia.
No
5.161
Nockenwelle
BMW_M3, jag tror att det är 330 med US specifkationer som har den effekten du nämner.
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Saab 95 aero är en sjuk familje bil enligt mig.. en av mina bästa kompisar har en sån och vi har tillbringat många mil i den.. och om du hängde me upp till 200 så hade han garanterat inte full gas.
100-200 så hänger den me porsche carrera (har läst det i en test tidning) men jag tvivlar inte ett dug på det..
250hk 490nm.. säger en hel den.
MVH
BMW_M3
anledningen till att du har häng med tror jag är.(om det va på motorväg) att han va för än dig och när han kom en bit längre än dig va han tvungen och bromsa in för att andra bilar som va i samma fil skulle köra in på den vänsta o då han du ikapp. hehe men de va kanske inte så ;) ah skitsamma jag vet inte vad jag babblar om just nu.
No
5.161
Nockenwelle
Då lär det ha varit en gammal Porsche Carrera. En ny Porsche Carrera S gör 100-200 på 11,2 sekunder. Det finns inte en chans i världen att en 9-5 Aero matchar det i originalskick.
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nockenwelle, säger han Carrera så måste du väl i alla fall jämföra med en Carrera.
Carrera S är ju en annan modell, men jag tror ända inte att en Saab 9-5 Aero hänger på.

Tim, Jag har aldrig hört att en Aero skulle 490nm, 350nm är en sifrra som låter mer bekant.
ed
776
edge
520dT M -15
Drog lite mot en 9-5 aero kombi en gång på vägen till karlstad.
Körde då min tjejs 325 coupè. Denna 325 går rätt bra, har haft och testat andra som draget inte är riktigt lika bra i, men hur som helst så hade ja ju inte en chans (vilket ja redan visste men tyckte de va lite roligt att gasa). Jag låg bakom och pressade på lite men så fort ja drog på så stack saaben som fasen. Sen släppte han förbi mig så ja gav han tummen upp och han likaså tillbaks.
Tycker de e riktigt trevligt att ligga o dra lite mot andra bilar när förarna är schyssta och gasar tillbaks..:)

Så om du drog jämt med aeron så tror ja inte att han pressade den nåt värre.. ;)

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
lite fakta:
Denna väg som vi körde på var en sk 2 plus 1 väg som är ca ett par kilometer. När han drog på hadde vi precis lämnat en rondell. Det såg ut att vara två personer i saaben medans jag var själv med ca 15 liter i tanken och inget reservhjul.

mvh/
anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.