|
|
|
|---|---|
|
hej! tänkte ställa en fråga för flickans del! hon har en m3 E36 3.0.. det är så att nästan alltid vid gaspådrag så lyser en varningslampa som ser ut som ett utropstecken..! någon som har en aning om vad det innebär? tacksam för svar då hon påstår att hon ska åka till österrike med den bilen i kväll.. tänkte bara kolla så att det inte är något som pajar på vägen ner..! | |
|
Låter som antispinnvarningen... dvs något av hjulen har tappat fästet. Hon får ha en lättare högerfot så ordnar det nog sig. |
|
| Finns inte antspinn på M3 E36...sorry... ;) | |
|
tack för svaret, men då bilen saknar antispinn är det nog inte det som är problemet.. dessutom lyser lampan även vid måttliga accelerationer..! |
|
| kollat bromsvätske nivån? | |
|
gum: japp, den är ok! man blir juh inte annat än lite orolig för henne.. |
|
|
Hej Rantzow! Hade samma problem med min M5a. Vid fullgas började ! lysa till och från. Min läckte vatten och när jag hade åtgärdat det slutade den lysa. Behöver ju inte va så på er bil, men det är en möjlighet. Lycka till!! |
|
| Det kan inte vara så att symbolen betyder att check controllen har hittat något fel. typ någon nivå som inte håller sig där den ska. | |
| har du färddator den borde ge info?? | |
| Tjena.... känner igen detta felet... hade samma sak på min M3:a vid fullt gaspådrag i ettans växel så lyste denna lampa... detta fenomen försvann när jag bytte bromsvätska tydligen... | |
|
hej! tack för alla svar! hon tog min bil istället.. ska testa att byta bromsvätska.. CETE: samma fenomen här, men det blev värre! pacmax: ingen extrautrustning här inte...! |
|
|
Hej Rantzow. Det kan hända att hon har för låg bromsvätskenivå. Har varit med om det tidigare. Jan BMWCS #3966 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.