|
|
|
|---|---|
|
Ska precis demontera toppen för antingen har topplockspackningen gått sönder eller toppen , men sen undrar jag om man kan få tag i en tjockare packning som sänker kompet litegranna , motorn i fråga är en m20b20 Finns det att köpa nånstans? | |
|
Bmw orginal?köpte till min 325:a där alla fall. Annars har dom på ppf, tror jag 2 = 2 2²= 4? /IX Vad heter Cosworth på sevnska? Fusk? |
|
| Till M20B25 finns iaf MLS packningen, perfekt om man vill kompsänka och ha en bra packning. | |
|
på etapp.se finns denna packning: BMW 2.3L E20 80MM .063" COPPER HEAD GASKET är den till M20B23? Går den att använda på min b20 ifall de e samma borr |
|
svintoleffe |
Men för att mls ska funka fint,, så lär man även ha arp bult. Länk Bimmern MVH Leffe |
| MLS-packningen har inte kommit än. Och den som kommer först är orginaltjocklek, dvs. 1,8 mm. Det är många som väntat på den då den skulle anlända i våras :S | |
| men den passar inte m20b20. | |
|
ok.men.den.där.kopparpackningen.där.på.Etapp.se.som är.till.m20b23?...skulle.den.passa? BMW 2.3L E20 80MM .063" COPPER HEAD GASKET |
|
| koppar packningarna skall tydligen vara svårt att få tätt med... säger folk som provat... | |
|
320 och 323 är ju likadan motor så visst passar packningen det är bara veven som skiljer sig åt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.