|
|
|
|---|---|
|
tjena mina farsa har fått lite problem med sin bil häromdan ville den inte starta det bara klicka när han vred på nyckeln, så vi blev tvugna å putta i gång holken.Sen idag starta bilen som vanligt han åkte en sväng sen när han kommit tillbaks å stängt av den låst den så såg han att strålkastarna fortfarande lös så han kollade in genom fönstret å han hade vridit av lysena (har en ratt till vänster om ratten som han sätter på å stänger av lysena). nån som vet vad som kan va fel?? tack på förhand:Kim | |
|
Klickandet kan bero på att startmotorn har låst sig (hamnat lite i fel läge) och det brukar räcka med att knacka på den lite. Inte alls vanligt men det kan hända alla bilar. Att ljuset var på kan bero på att han av misstag aktiverade "Follow me home" funktionen... Det ska i så fall gå av automatiskt efter en stund. |
|
|
Jag skulle tro att batteriet inte hade tillräckligt med spänning för att startmotorn skulle starta. Det sitter en skyddskrets som förhindrar startmotorn från att dra om spänningen är för låg. Det andra problemet låter som konstateras ovan att han lyckats aktivera follow me home funktionen. läs bruksanvisningen kring detta. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hej! jag hade samma problem på min 325a e36 det va en batteriklämma som hade gått av alltså den som ger + kontakt till batteriet kan ju vara - också kolla upp det.. skruva åt bateriklämmorna om nån är lös också, det är viktigt att det blir bra kontakt, det kan även ha "ärjat" lite som du kan borsta bort med en stålborste. Inte säkert att det är detta felet men det va det på min iaf. Mvh marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.